Provkörningstillfällen 2013

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Tänkte slå ett slag för hur fantastiskt kul det är att åka på provkörningsevent och att jag önskar att flera MC-tillverkare gjorde på liknande sätt.

Därför tänkte jag tipsa om Triumph's Road Show 2013. Plats och datum hittar ni här;
http://www.triumphmotorcycles.se/triumphs-v%C3%A4rld/14886

Känner ni till andra provkörningsevent eller liknande kan ni väl fylla på tråden.
Själv skulle jag t.ex. även vilja testa några Ducatimodeller men det finns ingen Ducce-handlare härikring.

Fantastiskt, vet du om dessa provkörningstillfällen sker på allmän väg eller om det är på inhängnat område?

Yamaha center/br Hörberg i skåne hade ett event med Honda Yamaha Ducati och Kawasaki i maj.

Italia Bike Center i Arboga hade iaf. provkörningsdagar 2011 med Duccor. Inget utannonserat just nu på deras hemsida dock.

Fantastiskt, vet du om dessa provkörningstillfällen sker på allmän väg eller om det är på inhängnat område?

När jag var uppe till Lelles när de var där så var det på allmän väg. Som helt vanliga provkörningsdagar alltså, fast lite enklare att få sadeltid då de har fler hojar med sig istf. 3-4 st.

Som Falco_tuna sa så är det på allmän väg, men i Triumph's fall så har de en trailer med hojar med sig. Brukar vara de senaste modellerna eller modeller de gärna lyfter fram.
I fjol var den stora nyheten Tiger 1200 Adventure och i år kommer säkert nya Daytona och/eller Street triple vara med.

Det suger att den lokala KåTeeM-handlarn här har konkat.
Jag var ju faktiskt på ett sånt event för några år sen och provade några Kåteemmer. Super Duke och 690 Enduro var ju riktigt roliga hojar. Var och en på sitt sätt.

Jag vet ett ställe som har provkörningsdag med MV Agusta den 18/5 men jag kan inte göra reklam för företaget så jag kan inte säga var det är...

Kl 10-15 en torsdag, smart drag (inte) av marknadsdirektören på Trajja...

Ducati provkörningar på Italia Bike Center den sista lördagen i April,Maj och juni, MvAgusta den 15/5

Imorgon fredag och även lördag är det provkörning av Husqvarna hos Ava MC i stockholm vet jag.

För provkörning finns TERRA 650 ABS och en något extrautrustad NUDA 900 R ABS.

Antar att du menar 9 Maj Stockholm/Länna. Det är ju en röd dag så bättre dag och tid går nog inte att hitta.

:Bugar Underbart, tack! Såg flera provkörningar som såg ut att vara mitt på vardagar, trodde detta var en av dem. Lelles har KTM-provkörning nu på tisdag kl 12-18 t.ex.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back