Provkörningsrecensioner

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag, the wanderer och eus tog en sväng ner till claessons motor i bromölla imorse. Hoppades på att det skulle ge fan i att regna och döm om min förvåning när det inte regnade mer än några droppar på vägen ner.

Väl nere så rullar försäljaren ut bladen (954 -03) ducce 999 och gixxer1000. Han gav oss ett par hundra att tanka för och så gav vi oss iväg.

Vilka maskiner, vad man än gör så ska dom upp på bakhjulet (gixxern värst) och stabila som satan. Det kändes som att duccen va slö, men det var nog ljudet som lurade oss. gixxer1000 -03 har en helt underbar motor. Den vann deltestet!

Vidare till oves motor i olofström. Provkör Kawa Z1000 (vilken bushoj) och R6-03. Vidare till final går här Z1000. Vilken busmaskin, den bara tigger om mer hela tiden.

Så nu kommer frågan, vilken ska jag köpa? Någon av dom ska jag ha, men vilken? Får nog många sömnlösa nätter om det här!

//jaG

Min lott faller på Z1000..lite riktigt hård hoj..finns iofs redan en i stan, men jag ser gärna flera :tummenupp

välj inte z1000 om du tänkt åka på några längre turer i högre farter, för dåligt vindskydd! :fakta

välj bladen om du är medelmåttig på att köra ;)
den är lättkörd

välj 999 om du vill vara coolast i stan

välj gixxern om du vill ha en snabb hoj som gillar att åka på ett hjul :bow

//Linus

Först ut var Bladen, hade inga direkta förväntningar... Men vilken maskin! Satt som handsken, lätthanterlig så man trodde man var Rossi redan i första kurvan! :p Jämnt och fint register, stadig och fin upp på bakhjulet. Körupplevelsen var en fröjd helt enkelt, var totalt i extas efteråt. :D

Gixxern låg det nu stora förväntningar på. Vilken effekt :skrämd hur mycke som helst! detta resulterade i viss respekt för rullen :rodnar. den var inte lika lätthanterlig som bladen i kurvorna men helt ok, var tvungen att ta den på en extra test runda för att kunna ge den en rättvis dom. Det är troligen en maskin man kommer att lära sig utnyttja mer och mer (ju mindre rädd man blir för rullen:rolleyes:), inte som Hondan som kanske blir "tam" efter ett tag.

999an: Poser: 110%, Eftersom man är van rad-4an så slår man ju i varvstoppet stup i ett, är väl en sak man lär sig. Vrid.. o ja! gör man en gas på-av-på får man en hästspark som skickar hojen till månen! å fram hjulet ville gärna var i vädret titt som tätt även vid normal gasning . Visst är det ett "Italiensktfullblod" man har mellan benen, för hojen lever verkligen (kändes dok lite som vibrationer). Skulle vara kul att testa den lite längre typ ett par veckor lr en månad, så att man lär sig känna den lite bättre.

R6an skulle jag haft istället för CBR 600! Lätthanterlig som få, bra med effekt och ville gärna upp på bakhjulet på dom lägre växlarna vid lite varv.

Tog en sväng med EUS R1 -99 oxå för att se vad en gammal r1 hade å ge, kändes faktiskt lite som Bladen i lätthanterlighet. ville naturligtvis oxå upp med fram hjulet lika lätt :D. Skulle vilja testa en 03 för å se hur dom är.

Z1000: Stabil bushoj! gick inte riktigt lika lätt upp på bakhjulet som dom tre första men efter lite provosering (i mitt fall :rolleyes: ) så kom han upp kontrollerat och fint, körde mest i ett fabriks område med den och där hörde den hemma :tummenupp , tog en tur på motorvägen vilket blev en blåsig upplevelse

Denna recension är en högst personlig uppfattning av ovanstående hojar, Vilken köper jag? någon av Bladen, Gixxern eller en R1... vi får se vad det blir :crash

Och Nej, det var inte lätt att åka hem igen med en CBR 600 som numera totalt saknar mellan register :( .

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!