Provkörning

Exterior

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Hoj
Såld...
Har lagt ut hojen på annons. Någon som har nå bra tipps på hur man ska gå tillväga när det är nån som vill provköra? Ska man ta något i pant eller hur ska man bära sig åt? Det var inte allt för länge sedan jag läste i tidningen om en kille som blev av med hojen när en spekulant aldrig kom tillbaka efter provkörningen. Man får väl ingen ersättning från försäkringsbolaget när man själv har lämnat ifrån sig nycklarna... :3freak

Pengar, Kompis, Flickvän, Bil av värde i pant!
Körkort ska han ju klart visa också.
Och om det lämnas en bil i pant så kolla att den inte är stulen.

Men helt säker är man ju aldrig tyvärr om man inte tar hela köpeskillingen i pant!

Det är nog bara ett problem i Stockholm. Hade inte bekymrat mej nåt större om det här iaf.

Men självklart så får inte vem som helst köra hojjen, men oftast så har man ju med sej polare om man skall kolla på hojj. Det brukar ju alltid lösa sej.

Det har varit uppe många gånger förut.
Att tex. lämna mamma eller en polare som säkerhet håller inte alls.
Säljaren har inga som helst rättigheter att hålla kvar dessa på plats.

Bästa lösningen för säljaren är förstås att den tänkta köparen lämnar hela köpesummen i pant, men för köparen så kan det förstås vara så att säljaren lämnar platsen under provkörningen och då står kanske köparen där med en skitdålig cykel.

Exterior skrev:
2227186 Har lagt ut hojen på annons. Någon som har nå bra tipps på hur man ska gå tillväga när det är nån som vill provköra? Ska man ta något i pant eller hur ska man bära sig åt? Det var inte allt för länge sedan jag läste i tidningen om en kille som blev av med hojen när en spekulant aldrig kom tillbaka efter provkörningen. Man får väl ingen ersättning från försäkringsbolaget när man själv har lämnat ifrån sig nycklarna... :3freak

Men om du har nycklarna i hojen, då har du ju inte gett bort dom? :va
Men det kanske inte hjälper nåt..

Jag skjussade honom när jag sålde min igår. Erbjöd honom att köra med mig bak, men jag hade aldrig släppt iväg honom med min hoj med endast en 240 i pant.

burner skrev:
2227202 Bästa lösningen för säljaren är förstås att den tänkta köparen lämnar hela köpesummen i pant, men för köparen så kan det förstås vara så att säljaren lämnar platsen under provkörningen och då står kanske köparen där med en skitdålig cykel.

Därför träffas man hemma hos köparen :)
Å har dom inget i pant behöver dom inte provköra :tummenupp

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph