Provkörning Honda X-11

Bandit1200

ZX12r
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
Kawa ZX12r
Finns det någon godhjärtad som skulle vilja hjälpa mig med mitt beslut om att köpa en X-11 eller ej. Problemet är att jag ev ska byta in min hoj (en Bandit 1200) i Göteborg mot just en X-11, men jag vill inte gärna köra dit för att upptäcka att körställningen på hojen inte passar min slitna lekamen. Så jag undrar: Finns det någon vänlig skäl som skulle vilja låta mig ta en kort lugn sväng med sin X-11? T ex i samband med ett onsdagsgazz?

Jag vet inte hur din kroppsbyggnad ser ut, men jag är 197cm lång och den passar mig perfekt. ingen knepig sittställning, man kan lätt åka 20mil utan benstäckare

I övrigt så går den som ett skållat troll, accet är helt outstanding.

Däremot så rasslar den från motorn (växellådan) original (har hört det från flera) men detta kan tydligen avhjälpas om man tjackar ett hel-system eller slipon

Tips: du försäkrar den troligtsvis billigast genom bilsport mc
Tips2: köp min :)

Bandit1200 skrev:
Finns det någon godhjärtad som skulle vilja hjälpa mig med mitt beslut om att köpa en X-11 eller ej. Problemet är att jag ev ska byta in min hoj (en Bandit 1200) i Göteborg mot just en X-11, men jag vill inte gärna köra dit för att upptäcka att körställningen på hojen inte passar min slitna lekamen. Så jag undrar: Finns det någon vänlig skäl som skulle vilja låta mig ta en kort lugn sväng med sin X-11? T ex i samband med ett onsdagsgazz?

PM:a Långa farbrorn han gar haft en i ett par år!!! :tummenupp

Jag hade en i 3 år.

Skön hoj med mycket vrid och sen accar den som en tok,man hänger på R1 med den på krokvägar om man jobbar lite.

Ok den är lite stor men den har låg tyngdpunkt så det går bra att kasta den,den ser betydligt klumpigare ut än vad den är.

Är själv 190cm och hade aldrig några problem med längden eller hojen heller för den delen.

Det enda förutom service jag bytte på den under 3 årstid var däck,bromsbelägg och drivpaket.

Och en liten lampa i varvräknaren.

Sen finns det exempel på folk som satt på en PC III och ett helsystem och fått ut 18(!) hk till.

Byt olja i gafflen och i med andra fjädrar så har du en kanonhoj,X11 är lite framtung orginal,det märks på små skakningar i gafflen när du bromsar.

Och släng bort oginalburkarna och på med slipon dom väger ca 20 kg st.
Blackbirdens passar rätt av vissa udda modeller får man skrava i 5-7 cm rör i mellan.

Min är såld annars hade du fått låna den en sväng.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...