Provkörning GSX-R 1000-05 i nya Bike: Några citat

Zee skrev:
Jo, HemmaBio suger kraftigt, om man jämnför med riktiga ljudtidnigar som High Fidelity och Hifi&Musik (fast hifi%musik är väl sådär ibland)..

Hemmabio är en variant på "Hänt extra" fast som ljudtidning. :död

Hemmabio vet inte ens vad en effektkub är för ngt ju.. :3freak
Om du läser Hi-Fi & Musik samt HemmaBio frekvent så ser du att många av personerna som testar saker återfinns i båda tidningarna.

Jag tycker HemmaBio tar med det viktigaste i sina tester och när de testar lite större receivers brukar de ha med en effektkub.

Sen är det väl också så att svenska tidningar har en BETYDLIGT mindre budget än sina utländska motsvarigheter och då är det svårt att kunna göra lika ingående tester.

Jag håller med 69:an om att Bike är det bästa vi har i Sverige! :)

sandstream skrev:
Om du läser Hi-Fi & Musik samt HemmaBio frekvent så ser du att många av personerna som testar saker återfinns i båda tidningarna.

Jag tycker HemmaBio tar med det viktigaste i sina tester och när de testar lite större receivers brukar de ha med en effektkub.

Sen är det väl också så att svenska tidningar har en BETYDLIGT mindre budget än sina utländska motsvarigheter och då är det svårt att kunna göra lika ingående tester.

Jag håller med 69:an om att Bike är det bästa vi har i Sverige! :)

Kan faktiskt bara hålla med (för en gångs skull). Hemmabio har blivit bättre, även Hifi & Musik som börjat testa saker som man faktiskt har råd att köpa.

Resonemanget är lite som med effekten på hojar. En effektkub säger inget om hur stärkeriet låter ändå...

CorbenDallas skrev:
..Resonemanget är lite som med effekten på hojar. En effektkub säger inget om hur stärkeriet låter ändå...

:felämne

Nja.. håller inte riktigt med. Effektkuben kan ge uttryck för potentialen hos ett steg. Det är ju bara endel av helheten. En stärkare som har taskig kub kan INTE låta bra om man matchar den med lågimpediva trallhattar, det är fakta. Kub visar ju hur drivstarkt ett steg är. :mattias

Och oftast (men inte alltid) är det så att om en fin kub kan presenteras så brukar stärkaren ha kontroll och oftast är de de stegen spm låter bäst.

Parallellen till hojeffekt vet jag inte riktigt hur man ska tolka.. :va

Jag irriterar mig lite på alla bokstäver som hamnar fel eller fallit bort i Bike.

Annars är det väl som vanligt, gräset är grönare på andra sidan.

69:an skrev:
På vilket sätt menar du att det skulle vara bättre om Bike skrev orättvisa och partiska tester och artiklar? :va

Vad han menar är att de inte vågar stå för sin åsikt och bara är rädd att stöta sig med tillverkare och leverantörer.
Inte alltid uppskattat av leverantörer att få sina produkter sågade vid fotknölarna, så då nöjer sig bike med att rispa lite på skenbenet med naglarna istället.

Zee skrev:
:felämne

Nja.. håller inte riktigt med. Effektkuben kan ge uttryck för potentialen hos ett steg. Det är ju bara endel av helheten. En stärkare som har taskig kub kan INTE låta bra om man matchar den med lågimpediva trallhattar, det är fakta. Kub visar ju hur drivstarkt ett steg är. :mattias

Och oftast (men inte alltid) är det så att om en fin kub kan presenteras så brukar stärkaren ha kontroll och oftast är de de stegen spm låter bäst.

Parallellen till hojeffekt vet jag inte riktigt hur man ska tolka.. :va

Precis som du säger, effektkuben KAN ge uttryck för potentialen hos ett steg, precis som en effektmätning av en hoj kan det. Att det sen är så många andra delar också som måste fungera för att du ska få ett bra steg/motorcykel, det diskuteras inte lika flitigt.
Ser du parallellen nu?

Jag har slutat bry mig om effekten på både 600 o 1000 räserhojar, där är så det räcker o blir över. Vad som däremot är intressant är om hojen är mer lättkörd än nån annan och om den har bra bromsar tex. Klart mer intressant än vilken hoj som har mest effekt just det här året...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT