Provkörning av Vitpilen och Svartpilen.

Det är väl nåt om smak och bak kan jag tänka mig.
Om man som jag gillar Tamburinis hojar + 1098, 848 och 1198 så är det lite svårt med både Svart- och Vitpil.

Not sent from an I-Thing

Medans man som jag har ytterst lätt att tycka både Tamburinis och dessa är askoola.

Det blir så för oss som bor i Luleå, det finns ingeting att provköra...:gnissla:)

Jag kan överhuvudtaget inte komma ihåg när jag sist köpte en motorcykel eller snöskoter baserat på en provkörning...? Om det ens inträffat...? Visst har man provkört allehanda saker, men aldrig så att de genererat ett omedelbart habegär följt av affär.

För övrigt är jag spänd av förväntan när resten av världen ska uttala Vitpilen och Svartpilen. Ingen utanför Sverige kan ju uttala Huskvarna utan att man tror att de pratar om någon jävla byracka i Alaska.

tycker de ser ganska coola ut, fast jag är iof född på 80-talet och fick inte uppleva Svartqvarna, Rödqvarna och Silverpilen's storhetstid

Men detta är ett stängt event med avsatt tid för endast 25st intresserade personer som får köra på bana. :tummenupp
De skriver ju själva att det inte är bankörning:
"Observera att detta inte är en bankörning utan en ren provkörning där ni ges tillfälle att under ordnade former prova Husqvarnas nya vägmaskiner."

Visst fan är det sniket att ta betalt för en testrunda. Men det är ju Ava MC som är snikna. Inte Husqvarna.

Måste ställa mig på tvären jag också. Gillar den skarpt vitpilen, minimalistisk men modernt.
Äntligen någon som gör en liten och LÄTT sportig hoj med lite prestanda. Vill se mer sådant ja.
Varför inte köpa en 690? Ja för att man inte vill ha någon motard antagligen?

Hade i några veckor varit i stor risk av att beställa en 701'a om jag hade lite krås.

Måste ställa mig på tvären jag också. Gillar den skarpt vitpilen, minimalistisk men modernt.
Äntligen någon som gör en liten och LÄTT sportig hoj med lite prestanda. Vill se mer sådant ja.
Varför inte köpa en 690? Ja för att man inte vill ha någon motard antagligen?

Hade i några veckor varit i stor risk av att beställa en 701'a om jag hade lite krås.

Tja, jag har ju väldigt svårt att se att det är något annat än en rebrandad 690 Duke med lite trenddesign snodd från Ducati...

Jag förstår inte riktigt varför folk klagar på att det i stort sett är en ombyggd 690. 690 är ju en grym hoj!

Sen att de har lyckats få den att bli en schysst gatcykel är ju grymt. Ktms egna försök är ingen hit. Iaf inte enligt mig. Så heja Husqvarna och alla dess pilar

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Jag kan överhuvudtaget inte komma ihåg när jag sist köpte en motorcykel eller snöskoter baserat på en provkörning...? Om det ens inträffat...? Visst har man provkört allehanda saker, men aldrig så att de genererat ett omedelbart habegär följt av affär.

Jaaa, provkörning resulterar ju snarare i att man bestämmer sig för att den modellen inte alls var intressant. Intresset och köpsuget finns ju innan eventuell provkörning.

Joråå. jag har kört Silverpil. Dock ej med rätt ålder inne.

De skriver ju själva att det inte är bankörning:
"Observera att detta inte är en bankörning utan en ren provkörning där ni ges tillfälle att under ordnade former prova Husqvarnas nya vägmaskiner."

Skrev jag inte heller att det var. Men provkörningen är på en bana, närmare bestämt gokartbana. Dvs ej väg, utan körning på bana = kontrollerad miljö. :fakta

250kr för att köra på bana med en lånad hoj är väl ganska billigt? :va Kul att se nya ideer av hojar ändå. Tummen upp för vitpilen! :tummenupp

250kr för att köra på bana med en lånad hoj är väl ganska billigt? :va Kul att se nya ideer av hojar ändå. Tummen upp för vitpilen! :tummenupp
Och 15 000:-(!) i självrisk ....
:dummer

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka