provkörning av r1 03

• Thread starter Thread starter granted79
  • Start date Start date

granted79

Guest
hej!
ville bara säga att jag var ute o körde en retta för första gången igår o tyckte att det var en helt underbar hoj faktiskt,tyvärr så hade denna ingen styrdämpare så den vobblade till ganska ofta o det e ju ett STORT minus.
Så har jag en fråga,Varför sätter dom inte på styrd orginal ppå rettorna? :kocko
Jag menar att dete ju fan livsfarligt utan för det e ingen skön känsla attt den skakar som fan o ett litet minus till måste jag bara ge den för vibrationerna i styret/handtagen surrade skönt i händerna efter en stund, men som sagt för övrigt en riktigt skön hoj...... otroligt skön o slanga med osså... var ju tvungen till o testa det med! :tummenupp

Dels är det att erkänna att dom inte kan göra stabila hojar, delas för att amerikanerna inte skall kunna kräva skadestånd när dom vridigt den till max dämpning och ramlar när dom kör i stan

Varför är alla så rädda för lite styrslag/vobbel? Lär er hur man gör för att undvika/häva det istället. Styrdämpare är dessutom inget mirakelmedel, det är bara de små, ofarliga styrslagen som man undviker med en sådan.

McB skrev:
Varför är alla så rädda för lite styrslag/vobbel? Lär er hur man gör för att undvika/häva det istället. Styrdämpare är dessutom inget mirakelmedel, det är bara de små, ofarliga styrslagen som man undviker med en sådan.

säger inte att jag e rädd för det men dete väl roligare o köra om man har en riktigt stabil hoj eller.... :7peta

granted79 skrev:
säger inte att jag e rädd för det men dete väl roligare o köra om man har en riktigt stabil hoj eller.... :7peta

Nä, det tycker jag inte. R1:an är naturligt instabil, och det kan inte en styrdämpare göra något åt.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!