Provkörning av KTM 660 i Stockholm?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Har planer på att byta 'ner' mig till en SM och då mer precist 660'n. Snackat med alla handlare och det verkar inte som det finns en att uppbringa för provkörning. Var inne på KTM Sveavägen och testade en 640 men skillnaden är väl rätt stor på dom båda? 640:n kändes.. Lite trött. :3freak

Nån som har en aaaaaaaning om var det kan finnas nån? :va

Plåtniklas skrev:
Har planer på att byta 'ner' mig till en SM och då mer precist 660'n. Snackat med alla handlare och det verkar inte som det finns en att uppbringa för provkörning. Var inne på KTM Sveavägen och testade en 640 men skillnaden är väl rätt stor på dom båda? 640:n kändes.. Lite trött. :3freak

Jag ska köpa en i veckan troligtvis... måste väl gå å få prova hos nån handlare? Tog jag för givet.

Ska du köpa ny eller begagnad?

Väldigt få handlare i stockholm som har möjlighet att kunna erbjuda alla modeller för provkörning. Hör med MC-sport utanför Arlanda alt åk till Lelles i uppsala!

paprika skrev:
Jag ska köpa en i veckan troligtvis... måste väl gå å få prova hos nån handlare? Tog jag för givet.

Ska du köpa ny eller begagnad?

Ingen aning om det blir ny eller beggad. Jag lyckades inte hitta nån handlare i Stockholm som har en till provkörning. Hittar du nån kan du väl slänga över ett PM? :)

motardnisse skrev:
Väldigt få handlare i stockholm som har möjlighet att kunna erbjuda alla modeller för provkörning. Hör med MC-sport utanför Arlanda alt åk till Lelles i uppsala!

Tack för tipset. Ska ringa och kolla om MC-Sport har. Uppsala är ju.. Långt. :crash

Plåtniklas skrev:

Gå tillbaka till KTM på Sveavägen, snacka med Anders (han som äger butiken) och förklara att du måste prova en 660, han löser det.

/Fenix

Fenix skrev:
Gå tillbaka till KTM på Sveavägen, snacka med Anders (han som äger butiken) och förklara att du måste prova en 660, han löser det.

/Fenix

Frågade om dom inte hade nån 660 för provkörning när jag var där men svaret var nej så jag fick nöja mig med en sväng på 640'n. Får väl ringa och se om det går att ordna till nåt. :tummenupp

samtidigt som jag förstår att det kan vara svårt/dyrt för handlaren att uppbringa demohoj av varenda modell.........-Så är det helt jävla värdelöst att som kund inte få möjlighteten att få provköra den innan....

Vägra köp den på stället som nekar till provkörning och berätta det för handlaren oxå. KTMcenter vid Sveavägen i Sthlm är en butik i samma clownanda som Dirtbike ,,,, förstår inte hur de överlever :kocko

tips, dra upp till Lelles MC, ring Ragnar först å boka upp tid för testkörning
[640 har inget gemensamt m 660 annat än färgen, den e tyngre&slöare]

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP