Provkörning av KTM 660 i Stockholm?

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
God kväll alla motardvänner!

Jag är en 22-årig gubbe som flyttade till Sthlm för snart ett år sedan för studier vid KTH. Har varit intresserad av 2-hjuliga motorfordon sedan 14-årsåldern, och har haft mopeder, crossar, lättviktare och tungviktare.
En ganska lång tid nu har jag gått runt med ett enormt motorcykelsug i kroppen, men pga. studier har jag inte haft finanserna (det faktum att jag bott på jättedyra Åland är ju ytterligare en bidragande faktor), men nu börjar det snart dra ihop sig till hojköp igen!

Efter mycket velande hit och dit känner jag att en KTM 660 är det som lockar mest för tillfället, och nu skulle jag vilja lära känna dem lite bättre.
Jag har provat motard 2 ggr på Go-Cartbanan i Vessingsboda på Åland. Ena gången var det en 625, andra en 660. Även om dessa tillfällen var lärorika, så var det endast kortare turer på landsväg och några varv på en bana, och de har inte gett mig någon egentlig inblick i hur det är att äga och köra en motard.

Så, min stora fråga till er är:
Finns det någon 660-ägare här i Sthlm, som tror att han/hon skulle kunna låna ut sin hoj till mig under några timmar, så att jag verkligen skulle få känna hur det känns att köra en längre stund. Lite stadstrafik, lite kurviga småvägar, lite öppen motorväg, ja, en salig blandning helt enkelt!
Kontrakt skulle kunna skrivas om så önskas, över att eventuella skador skulle betalas av mig, och jag är även villig att betala en slant för själva provturen. Givetvis betalas bensinen jag kör upp också.

Ja, inte vet jag riktigt vad Ni som ägare har för tankar och krav kring något som detta då det inte hör till vanligheterna direkt, men jag vet att det skulle göra mig väldigt glad om det gick att ordna, då det skulle kunna vara det sista som behövs för att jag ska bestämma mig fullständigt för motard eller inte. Om någon känner sig villig, PM:a gärna eller skriv direkt här i tråden.

Tack på förhand,

Petter

Ring och snacka med Ragnar på Lelles i uppsala ifall du inte får tag på någon, de har nog en demo hoj.

Tror inte lelles har några 660 kvar.

Dessutom så tycker jag du ska hitta nåt annat ställe än Lelles,

Köpte min 660 06:a där, Ragnar har så sjukt mycket att göra så jag har fått sämsta tänkbara servicen ever. Jag beställde nämligen med svarta fälgar, men det verkar vara en omöjlighet att fixa.

Hälften av gångerna tror jag Ragnar inte ens vet vem jag är, han blir lika förvånad varje gång, och då är jag ändå där minst en gång i veckan, för att tjata på att han ska kolla upp fälgarna.

Visst, fick bra pris, jag har köpt en hoj där tidigare, men det har inget värde när man måste åka dit hela tiden, och ringa (han svarar i princip aldrig), och påminna osv hela tiden.

Ok blev lite OT, men försök hitta något annat ställe.

//Roger

Last edited:
Får ta och instämma. Köpte min 660 tillsammans med Copse. Förutom att han nästan sålde våra hojjar (efter att vi betalat för dom) så tycker jag han var väldigt svårt att hålla koll på saker och ting.
Verkar som de svarta fälgarna vi skulle ha till inte beställdes förens nyligen och då var de slut. Så antingen får vi vänta till mitten av juni, eller så köra på org-kromade och se till att de inte blir en enda repa på dom eftersom de ska tillbaka till lelles.
Har sagt flera gånger att krashpuckar ska på men de kommer förmoldigen inte sitta där när vi hämtar.

När Copse skulle in och lämna in sina pilot power som de lovade slänga på i samband med bytet till svarta fälgar så hade han glömt bort att vi köpt hoj där och undrade om det var dags för service.

Lätt att vara efterklok men tycker det blivit alldeles för mycket strul, och även om jag personligen gillar ragnar så kommer jag förmodligen köpa ny hoj någon annanstans efter denna.

Du kan ju kolla in Dirtbike Racing i Hägersten eller eller MC Sport i Märsta. De ska vaar KTM dealers.

Last edited:
Ta och snacka med Ragge, om jag känner Ragge rätt så har han ett stort lager kvar av 660.

Jag har kanske en 660 -06 till salu. Jag tog ut hojen i våras men börjar inse att hinner inte köra något med den, Den har gått 60 mil hittills... Bytt till svart plast fram och bak (lackad), satt på skydd för ljuddämparna och monterat miniblinkers. Får jag ett bra bud så kanske jag säljer.

Jag har kanske en 660 -06 till salu. Jag tog ut hojen i våras men börjar inse att hinner inte köra något med den, Den har gått 60 mil hittills... Bytt till svart plast fram och bak (lackad), satt på skydd för ljuddämparna och monterat miniblinkers. Får jag ett bra bud så kanske jag säljer.

Jag tycker du kan byta med min Duke II :Bugar

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...