FredR1k skrev:
2184269 Vi är inbjudna till provkörning hos Italia Bike Center i Arboga på torsdag (25/5)!
Dom har öppet mellan 11 och 16.
Själv kommer jag tyvärr vara på gotland å spanka bana då men dra ihop ett gäng.
http://www.italiabikecenter.com
Köpingsmaffian med sportlover i täten, kommer hålla ställningarna i Arboga!! Om bara vädret tillåter det.
Edit: Provkörning avklarad mycket folk var det, och alldeles för lång kö till 999:an, så det fick bli en Monster S2R 1000 istället, 95 hk..vädermakterna var inte heller från sin bästa sida, lättkörd "moppe" smidig koppling, växellåda och bromsar, perfekt OM man tycker att allt innanför stadsringen är kul att snurra runt, lite caféracer stuk över det hela. Bara jobbig i fart över 160, abrupt växelstopp..220 på 6.an klarar den ialla fall enligt pålitlig källa ...Gick INTE att köra 90 på 6:ans växel, bara vibrerade o skakade som en jordbävning när man skulle dra på, nästan samma sak tyvärr även på 5:an, de lägre växlarna upplevde jag rätt låga och de höga FÖR höga vid laglig hastighet.
DEN Ducatin var inget för mig, men alla pellejönsar som åker custom skulle nog älska den modellen! Men kul att ha testat, och skulle vilja prova mer extrem ducatimodell, samt även Mille någongång, men kanske är rad 4 som "
is the shit" för mig
Tacka vet jag riskokare...