Provkörde ZX10R idag...

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
Jag var ute på Johans MC i Göteborg för en månad sen, det enda jag skulle göra var att kolla på ett par blinkers men jag såg att en ZX10R stog där så jag gick fram och kollade på den. Sen när jag var framme i kassan så började jag prata med killen som stod där "hur är den nya ZX10:an" sa jag, han svarade att den är riktigt grym och sa "vill du provköra" jag tackade nej då jag inte hadde några planer på att byta MC just då...
Nu en månad senare efter lite läsande på nätet om ZX10:an så åkte jag tillbaka till Johans MC och provkörde den och även diskuterade priset på min hoj vid ett inbyte och jag gillar den ganska mycket.

Så nu behöver jag all hjälp jag kan få av er här på forumet så skriv vad ni tycker, skulle ni byta en GSXR 1000 -03 mot en Kawa ZX10R?

Jag hade en R1 -99 och har provkört en GSX-R1000 -02 och det går inte att jämföra. Den här hojen har alla rätt! :Bugar

Om du vill ha en 600 med literprestanda så byt.

Min är det bästa köp jag någonsin gjort alla kategorier.

/Mike

Kleiv skrev:
Så nu behöver jag all hjälp jag kan få av er här på forumet så skriv vad ni tycker, skulle ni byta en GSXR 1000 -03 mot en Kawa ZX10R?
Om du inte vet det själv är skillnaden så liten att ett byte knappast kan vara motiverat :rolleyes:

sandstream skrev:
Om du inte vet det själv är skillnaden så liten att ett byte knappast kan vara motiverat :rolleyes:

Skilnaden i effekt tyckte jag var ganska marginel däremot chassiet var det en enorm skillnad på jämfört med min, men så var det ju det med dom 39 tusen att lägga imellan och dom få dagar kvar att köra på sesongen.
Så visst är jag sugen, riktigt jäkla sugen men jag vet bara inte vad det skulle vara som skulle motivera ett köp i år bara.

När konsumtionssuget kommer så måste man smida medans järnet är varmt.

Alltså: KÖP!!

Kleiv skrev:
Så visst är jag sugen, riktigt jäkla sugen men jag vet bara inte vad det skulle vara som skulle motivera ett köp i år bara.
Rent ekonomiskt: ingenting. Vänta till våren och sälj din egen hoj privat så blir nog mellanskillnaden mindre. :tummenupp

Får Jag din gamla R1000 i stället då? Vad får du för den hos handlarn?

Pruta , och sen köp.. du skall väl inte ta första erbjudandet.. skulle inte bli förvånad om du kunde få ner affären med 10k...
Man kan alltid pruta massor..
Om det nu inte är så att det redan är en väldigt bra affär..

Asså det är inte bra att provköra!! Man vill bara byta då. Men som sagt jag skall också hehe försöka provköra ZX10:an innan säsongen är över.

JB

DisqoBizkit skrev:
Pruta , och sen köp.. du skall väl inte ta första erbjudandet.. skulle inte bli förvånad om du kunde få ner affären med 10k...
Man kan alltid pruta massor..
Om det nu inte är så att det redan är en väldigt bra affär..
Det är lätt att pruta med kontanter i handen inte med ett inbyte.

svårt att säg hur du ska göra.. provkörde en själv å man blir ju lite såld. :) vänta tills nästa vår är nog bättre..

Silwer skrev:
Köp en nästa år i stället när alla ska sälja för att de har ledsnat, då blir det inga 39 tusen i mellan.
Men vill man ha så vill man ha.

Nu är du tråkigt förnuftig :tungan , klart killen ska köpa den nya hojen. Finns det nått roligare än att impulsköpa saker man verkligen vill ha :)
:banana

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...