Provkörde Superduken

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
660-04
i lördags och vart förvånad över hur lättmanövrerad den var, fruktansvärt bra klipp i frambromsen också. Enda som jag uppfattade kunde vara jobbigt var att kulpåsen låg i ett väldigt trängt läge mot tanken :3freak , men nu har jag inte kört nån längre sträcka bara en liten provrepa, man kanske finner sig mer tillrätta i sadeln efter ett par mil. Det var iaf skitkul :banana

Skager skrev:
i lördags och vart förvånad över hur lättmanövrerad den var, fruktansvärt bra klipp i frambromsen också. Enda som jag uppfattade kunde vara jobbigt var att kulpåsen låg i ett väldigt trängt läge mot tanken :3freak , men nu har jag inte kört nån längre sträcka bara en liten provrepa, man kanske finner sig mer tillrätta i sadeln efter ett par mil. Det var iaf skitkul :banana
Så det blir kastratsång om man köper en Superduke.
En kul anekdot, när jag kollade på min hoj sa försäljaren att han beställt en superkuk..det var vad jag hörde och frågade ursäkta va sa ni, han säger samma igen tycker jag...men det berodde nog på hans dialekt;)

/M

Jag provkörde den på Beviks i torsdags och det var skitkul! :) På alla sunkiga vägar passar ju fighterstuket bättre än sporthoj, man har mer kontroll med det breda styret och mer upprätta körstilen. Helrätt utseende också.

Fick ni in knäna under någon kåpdel vid tanken? Undrar om det var avsiktligt för det kändes helt rätt att ta stöd där när man provade att wheela.

Helkul hoj men med samma försäkringsklass så kör jag hellre 10:an.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park