2335004 Här kommer mina svar på några frågor längre upp i texten.
Andrahandvärdet på BMW är MYCKET högt. Det är väl bara HD som kan konkurrera i den sporten. Jag skulle aldrig köpa en begagnad BMW, de är inte prisvärda.
Alla BMWs modeller utom GSarna är tunga om man jämför med konkurrenterna. GSen är tung om man jämför med sporthojar men den är LÄTT om man jämför med Africa Twin, Varadero, Tiger, stora DR etc. KTMs Adventure är lite lättare än den vanliga GSen men då har ju BMW sin HP2 bara väger 199 kg fulltankad (kollat av en tidning men jag kommer inte ihåg vilken det var).
Servicen på BMW är inte dyrare än för något annat märke, det är kanske t o m billigare. Jag har betalt ca 3500 kr för bägge mina två 1000-mila.
Det är svårt att hitta en hoj som är billigare i drift än en BMW (oavsett modell) och du hittar definitivt ingen lika skojig hoj som en GS. GSen matchar sporthojar på allt utom bana. Jag vet för det är många på sporthoj som har fått se min rygg och det både på krokväg och gokartbana. Ett ytterligare plus med GSen är att det är en underbar hoj för lite grusbus.
KjellF
Ett tips till dig är att köpa hojen ute i landet. Varken BMW Solna eller BMW Segeltorp tillhör topparna inom kategorin bra butiker.
KjellF