Provköra utan egen utrustning?

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
Hej,

Efter 2 års prioritering av familjen är det till våren dags för ny hoj igen. Jag sålde av all utrustning förra året och ser ett litet problem med detta.

Hur ställer sig en återförsäljare om man knallar in och vill provköra? En hjälm skulle jag kunna låna av grannen eller andra kompisar. Men jag ger mig inte gärna ut och provkör utan full utrustning.

Är det normalt att dom står till förfogande med utrustning eller blir det "kalla handen" om man inte kommer med egen?

Jag kan ju göra det lätt för mig och köpa utrustning under vintern. Men jag kommer förmodligen köpa ny hoj och förra gången fick jag kraftig rabatt på all utrustning vid nyköp, det räknar jag med denna gången också.

Någon med erfarenhet som kan dela med sig. Eller kanske ni återförsäljare som läser kan svara vad normalt förfarande är?

Mvh J

Det får dem fixa, inte så konstigt att man inte har utrustning innan man vet vad man ska ha för hoj.. Får du inte ett trevlig välkomnande så ska du nog vända dig någon annan stans.

Long time business....

Utrustning kommer du med största sannolikthet att få låna.
På Bike trollhättan hade dom ett litet rum fullt med utrustning för provkörare, detta va iofs under bikedagarna men den lär ju kunna lånas ut när som..

Tänk om man är en färsking liksom som vill köpa både hoj och utrustning? Kan inte tänka mig annat än att dom lånar ut..
Annars skulle jag nog som föregående skribent vända mig nån annanstans.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard