Provköra Husaberg...

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
...kommer de som vill få göra.

När? Nu på söndag, 18e maj.

Var? Kinnekulle ring.

Hur? På banan, fort som fasen.

Vem får köra? De som redan har en plats bokad på Kinnekulle aktuell dag (detta för att inte halva Sverige ska ta plats för de som redan bokat).

Hur kan det här komma sig? Jo, på Husaberg Scandinavia jobbar entusiaster som mer än gärna vill att resten av befolkningen ska få skåda ljuset. Ni kommer förmodligen se min hoj, mindrapers samt den tredje provkörningshojen bredvid vår ruggigt fräna mattsvarta VW-pickis och ett husa-tält.

Info om hur man anmäler sig till bankörningen finns länkad här...
Jag har alltså inget med resten av dagen att göra. Finns frågor kan jag ge svar av typen "förmodligen är det såhär..." osv men inget mer.

Synd att man inte har så mycket slantar över denna månad... Jag såg förresten inga regler för vad som gäller på dessa banåkningar - det är väl kanske som vanligt - gatskick på hojen ( :zpy ) eller köra i licensgrupp ?

Regler

TomK:

Det är precis som du säger, antingen gatregler enligt vad som står på hemsidan, eller licensgruppsregler där alla betalar sina egna eventuella skador på man och maskin. Racingreglemente gäller för maskin och utrustning i sistnämnda fallet.

Stefan M
Racingworld
0708-894830
stefan.magnusson@genericsgroup.com

Klargörande

Angående vem som får köra:

Alla som är deltagare på banåkningen får möjlighet att köra.

Stefan M
Racingworld
0708-894830

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard