Provköra hoj.!

Mang0 skrev:
Det är nog som vanligt individuellt eftersom att alla människor är olika, och mc-handlare är ju människor. Så fråga handlaren där du vill provköra, punkt slut. Alla kan ju sitta här å gissa, det påverkar dock inte svaret handlaren kommer att ge dig när du frågar.

Tack! det var ett sånt svar jag väntade på :tummenupp

Nr:18 skrev:
Då har du bara brutit mot lagen "lite"! Så länge det inte är inhägnat område spelar det ingen roll, ser snuten dej så torskar du direkt.

Så ser snuten att du åker kan du ju köra över lite folk på en gång... har du brutit mot lagen "lite" så är det bara att fortsätta.... Visst måste det vara så nummerarton? Brott som brott.

Silwer skrev:
skojar du?
Det fattade du djälv hoppa jag att du kunde fråga handlaren, eller menar du på allvar att du inte förstod det?
va jag menade var att jag fick ett "svar" inget j*vla snack om annat..!
Omg..

Rigge skrev:
Så ser snuten att du åker kan du ju köra över lite folk på en gång... har du brutit mot lagen "lite" så är det bara att fortsätta.... Visst måste det vara så nummerarton? Brott som brott.
Har jag sagt det? Måste ha missat nåt, jag trodde att jag påpekade att det inte är nån skillnad på en parkering som inte är inhägnat område och att köra i trafiken? :va

Riddick skrev:
vem har sagt att jag är förbannad :confused:

frågan jag ställde var om MC-handlare tar hårt på det där med kort-med begränsning (om man kanske ska köpa en hoj för 100k) och inte om olovlig körning hit å dit, för det visste jag redan.
Men du förutsatte att jag var förbannad för att jag talade om att det är olovlig körning? Tycker inte att det är så mycket "jävla snack om annat".Förstår egentligen inte varför du ställer frågan här, du borde ju fråga handlaren istället.

Varför måste du köpa en sprillans ny cykel för? Bättre då att köpa en beg. som du kan strypa och köpa en värre sedan...

Vee-twn skrev:
Varför måste du köpa en sprillans ny cykel för? Bättre då att köpa en beg. som du kan strypa och köpa en värre sedan...

Precis. Köp min Ninja 600 årsmodell 1999.
Perfekt hoj, redan reggad för 25 kW

För att han komer ha den strypt bara när han besiktar, det är standard med de som väljer så här extrema hojar att strypa, de blir ju okörbara strypta.
Det är fel i reglerna där tycker jag att de tillåter att man stryper vad som helst.

hade aldrig några problems med att provköra hojar när jag hade begränsat..

om du ska ut å testa en massa hakar jag gärna på.. alltid kul å testa lite nytt :D

(speciellt nu när min står i garaget med)

sven666 skrev:
hade aldrig några problems med att provköra hojar när jag hade begränsat..

om du ska ut å testa en massa hakar jag gärna på.. alltid kul å testa lite nytt :D

(speciellt nu när min står i garaget med)

de kommer nog bli lite testing till sommarn..(hoppas jag) :D

Riddick skrev:
Någon som vet hur det ligger till om man ska till en hoj-handlare och provköra en hoj, fast man har kort med begränsning..??
är lite intresserad utav en Honda CBR 600 RR -04, var hos min lokala Honda dealer och kollade runt lite..!
Men nu till frågan: Om jag skulle vilja provköra en sådan men har kort med begränsning, då får jag juh inte det :huvet är det ngt som dem tar hårt på?? hoj handlaren asså :va

De flesta affärer jag var på när jag hade begränsat lät mig inte köra full effekt men en butik låna ut ett demoex av en Gixxer1000 -01a till mig utan att ens kollat om jag hade körkort när jag kom dit på en gammal sunkig zx9r. Vid det tillfället hade jag dock haft kort i över två år så jag fick köra full effekt men affären visste inte ens om jag hade körkort.

Att få prova kan nog gå om du försöker lite. Men sen måste du överväga vad som händer om du kraschar, även om du inte skadar dig så kan det bli problem om det kommer en polis till olycksplatsen.

Silwer skrev:
För att han komer ha den strypt bara när han besiktar, det är standard med de som väljer så här extrema hojar att strypa, de blir ju okörbara strypta.
Det är fel i reglerna där tycker jag att de tillåter att man stryper vad som helst.

Håller med, helt sjuka regler från början till slut angående effekt och annat vad gäller det här med begränsad behörighet. Har hört att de håller på och arbetar om reglerna, får väl se hur det går. Tror bla att "mellanhojarna" ska få ha 35 istället för 25 KW som det är idag.

Försäkringsbolagen har iaf fattat galoppen och försäkrar alltid på ursprungseffekt nu för tiden.

En 1000 kubikshoj med 110 KW eller mer som stryps ner till 25 KW är ju bara larvigt, blir ju okörbar. RR hojar borde inte få strypas och reggas på 25 KW.

popcorn.gif

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...