Provköra hoj.!

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Någon som vet hur det ligger till om man ska till en hoj-handlare och provköra en hoj, fast man har kort med begränsning..??

är lite intresserad utav en Honda CBR 600 RR -04, var hos min lokala Honda dealer och kollade runt lite..!

Men nu till frågan: Om jag skulle vilja provköra en sådan men har kort med begränsning, då får jag juh inte det :huvet är det ngt som dem tar hårt på?? hoj handlaren asså :va

de vill ju se ditt körkort iaf, och då ser de kanske att du har begränsningen, kanske gäller inet deras försäkringar om du får provköra då. Fast jag vet de som fått provköra hojar med B kort.

Silwer skrev:
de vill ju se ditt körkort iaf, och då ser de kanske att du har begränsningen, kanske gäller inet deras försäkringar om du får provköra då. Fast jag vet de som fått provköra hojar med B kort.

vafan man borde väl få provköra en hoj som kan kanske ska köpa från dem, men klart...inte kul om jag skulle lägga ner hojen å sen så täcker inte deras försäkring skadorna eller liknande :död ..

Riddick skrev:
vafan man borde väl få provköra en hoj som kan kanske ska köpa från dem, men klart...inte kul om jag skulle lägga ner hojen å sen så täcker inte deras försäkring skadorna eller liknande :död ..
Vafan, man ska väl ha ett körkort för att köra fordonet! Prova att gå in till en lastbilsåterförsäljare och be att få provköra. Berätta sedan att du bara har a-kort och se vad dom säger. Nej, detta är inte överdrivet, i båda fallen handlar det om olovlig körning.

Nr:18 skrev:
Vafan, man ska väl ha ett körkort för att köra fordonet! Prova att gå in till en lastbilsåterförsäljare och be att få provköra. Berätta sedan att du bara har a-kort och se vad dom säger. Nej, detta är inte överdrivet, i båda fallen handlar det om olovlig körning.

aja lugna dej, du behöver inte "döda" folk bara för att jag ställer en fråga som jag vill ha svar på :fatta!

Riddick skrev:
aja lugna dej, du behöver inte "döda" folk bara för att jag ställer en fråga som jag vill ha svar på :fatta!
Du ställde en fråga, jag svarade, du ställde samma fråga igen, jag svarade med en liknelse. Måste jag svara ännu en gång?

Riddick skrev:
vafan man borde väl få provköra en hoj som kan kanske ska köpa från dem, .....

Jag är tror att om du hyr en bana, ordnar frakt till o från den samt försäkrar hojen ordentligt så får du säkert provköra.

Själv tänkte jag köpa ett utrangerat Viggen-plan, men tror du att jag får prov flyga utan pilotcert?? Icke!! Vafan man borde väl.....

När jag köpte min hoj så fick jag provköra den lite på parkeringen fast den inte var strypt. Men att åka ut i trafiken är ju bara att glömma.

Chrizby skrev:
När jag köpte min hoj så fick jag provköra den lite på parkeringen fast den inte var strypt. Men att åka ut i trafiken är ju bara att glömma.
Då har du bara brutit mot lagen "lite"! Så länge det inte är inhägnat område spelar det ingen roll, ser snuten dej så torskar du direkt.

Du ställde en fråga, jag svarade, du ställde samma fråga igen, jag svarade med en liknelse. Måste jag svara ännu en gång?

att provköra en lastbil med B-kort är en sak, att köra en hoj med A-kort är en helt annan!? visst handlar det om olovlig körning, men det var inte det jag frågade om... :5sure

Riddick skrev:
att provköra en lastbil med B-kort är en sak, att köra en hoj med A-kort är en helt annan!? visst handlar det om olovlig körning, men det var inte det jag frågade om... :5sure
Det är ingen skillnad, lagbrott i vilket fall som helst. Dessutom skrev jag "att provköra lastbil med a-kort". B-kort har jag inte ens nämnt...

Chrizby skrev:

ungefär så tänkte jag oxå, ska man köpa en hoj för 100k så vill man iaf få "prova" den ngt...

Riddick skrev:
ungefär så tänkte jag oxå, ska man köpa en hoj för 100k så vill man iaf få "prova" den ngt...
Men det är ju enkelt! Ta körkort med tillräcklig behörighet istället för att få en handlare till att hjälpa dej bryta mot lagen...

Det är ingen skillnad, lagbrott i vilket fall som helst. Dessutom skrev jag "att provköra lastbil med a-kort". B-kort har jag inte ens nämnt...
"ok" Mr.I-am-so-perfect!

snälla lugna dej, gå å baka en kaka eller ngt.. :kocko

Riddick skrev:
"ok" Mr.I-am-so-perfect!

snälla lugna dej, gå å baka en kaka eller ngt.. :kocko
Jag är helt lugn. Men du kanske skulle fundera lite på vem du ska rikta din ilska mot. Om du ställer en fråga ska du inte bli förbannad över svaret.

Jag är helt lugn. Men du kanske skulle fundera lite på vem du ska rikta din ilska mot. Om du ställer en fråga ska du inte bli förbannad över svaret.
vem har sagt att jag är förbannad :confused:

frågan jag ställde var om MC-handlare tar hårt på det där med kort-med begränsning (om man kanske ska köpa en hoj för 100k) och inte om olovlig körning hit å dit, för det visste jag redan.

Riddick skrev:
vem har sagt att jag är förbannad :confused:

frågan jag ställde var om MC-handlare tar hårt på det där med kort-med begränsning (om man kanske ska köpa en hoj för 100k) och inte om olovlig körning hit å dit, för det visste jag redan.

Det är nog som vanligt individuellt eftersom att alla människor är olika, och mc-handlare är ju människor. Så fråga handlaren där du vill provköra, punkt slut. Alla kan ju sitta här å gissa, det påverkar dock inte svaret handlaren kommer att ge dig när du frågar.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien