provisorisk nummerskylt

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Nån som vet hur långt tid det tar att få en sån?
Skriver polisen ut en direkt eller tar det några timmar/dagar?

Jag skrev reg-nr med en spritpenna på en vit kartongbit tills jag fick min nya skylt.

Tror inte de bryr sålänge man visar att man inte plockat bort den med flit.
Tyvärr vet jag inte hur lång tid det tar att få en provisorisk med tanke på min lösning.

"Nä alltså den har lossnat, looovar att jag inte plockat bort den för kameror/fortkörnings -skull" Lär inte funka liksom :)

OBS! Kom ihåg att anmäla att du tappat den gamla även om den bara lossnat. Annars kan det komma tråkiga p-böter som man snällt får betala.

Har surfat lite och kommit fram till att den där iden med kartong tyvärr inte är laglig...
Visst goda intentioner kommer man långt med men om man vill göra det rätt på rikigt är det polisen som måste tillverka den provisoriska.
Å då kan man ju anmäla förlusten samtidigt !

men jag behöver planera lite så jag undrar om nån vet hur lång tid det tar ?

Jag skrev reg-nr med en spritpenna på en vit kartongbit tills jag fick min nya skylt.

Tror inte de bryr sålänge man visar att man inte plockat bort den med flit.
Tyvärr vet jag inte hur lång tid det tar med tanke på min lösning.

"Nä alltså den har lossnat, looovar att jag inte plockat bort den för kameror/fortkörnings -skull" Lär inte funka.

OBS! Kom ihåg att anmäla att du tappat den gamla även om den bara lossnat. Annars kan det komma tråkiga p-böter som man snällt får betala.

Har surfat lite och kommit fram till att den där iden med kartong tyvärr inte är laglig...
Visst goda intentioner kommer man långt med men om man vill göra det rätt på rikigt är det polisen som måste tillverka den provisoriska.
Å då kan man ju anmäla förlusten samtidigt !

men jag behöver planera lite så jag undrar om nån vet hur lång tid det tar ?

Då ber jag om ursäkt, bäst att vara på säkra sidan.
Man har blivit lite lat när man bor i norrland där regler ofta går att se som riktlinjer ;)

Annars borde det väl enklast att ringa polismyndigheten och fråga? Snabbt och förmodligen rätt svar.

Dom har färdiga plastbitar som dom kladdar på med spritpenna.. Det är den provisoriska...
Som sagts tidigare, du måste ändå anmäla att den är borta.. Annars kanske du får betala för att nån 08:a kört genom en vägtull... :hihi

Inga problem, har bott i Prästmonså jag vet vad du pratar om !

Då ber jag om ursäkt, bäst att vara på säkra sidan.
Man har blivit lite lat när man bor i norrland där regler ofta går att se som riktlinjer ;)

Annars borde det väl enklast att ringa polismyndigheten och fråga? Snabbt och förmodligen rätt svar.

Va bra!
Då anmäler jag den som förlorad och åker!
Det gäller ju att försöka planera så man blir utan MC så kort tid som möjligt :tummenupp

Hade tagit ett par timmar hade jag nog väntat....

Dom har färdiga plastbitar som dom kladdar på med spritpenna.. Det är den provisoriska...
Som sagts tidigare, du måste ändå anmäla att den är borta.. Annars kanske du får betala för att nån 08:a kört genom en vägtull... :hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg