Provfilm MT-01

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Efter mycket fixande med vävtejp, en bit från ett knäskydd a´la trädgård (vibrationer) och socka över kamerans inbyggda mic, så är jag nu hyfsat nöjd med resultatet..

Skulle dock bli mycket bättre med extern mic placerad på olika ställen..
Ska också prova att flytta runt kameran..

Hursom..

[YOUTUBE-ID]ElD-gX9BkG0 [/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Inte för att vara sån, men är det nödvändigt att köra så fort inne i stan?

Jag tyckte att det stog 180 km/h på mätaren vid flertalet tillfälle. Och detta mitt i bebyggelsen! :dummer :4skrika :skrämd

Det är sånt som får folk att avsky motorcyklister...:mad:
Jag har inget emot att folk gasar, men för allas skull gör det där det passar:6surkart

:hihi

Men borde den inte gå lite bättre? För jag antar att du drar fullt.

Det var ju en stor och tydlig rund hastighetsmätare åtminstone, men varför går den inte till mer än 50? :confused:

Märks att det är custommotor i dom där...

Kära vänner.. Jag hade hoppats på kommentarer ang film/ljud, kanske tekniska tips osv..

Annat passar bättre i "överflödiga diskussioner/gnälltråden"..

Kära vänner.. Jag hade hoppats på kommentarer ang film/ljud, kanske tekniska tips osv..

Ja exakt, förstår att du hoppades på det. Och vill man få seriösa svar så gäller det ju att verka seriös. Så du har verkligen lyckats! :tummenupp

3214401 Kära vänner.. Jag hade hoppats på kommentarer ang film/ljud, kanske tekniska tips osv..

Ljudet var hyffsat, bilden var hyffsad ända tills det hacka till.

Men sen, ärligt talat, så trodde jag att det skulle vara lite bättre tryck i den.

3214510 Äh, den är omdrevad så det gick max 70 km/h i äkta fart.

Trodde dock det skulle vara mäktigare ljud i puffran. Men micken framåt dödar väl en stor del av ljudet.
Jepp, 70km/t it is!

Ang ljudet, så är det dämpat med en "socka" för att inte bli totalförstört av vindbruset.. Provade först utan och det blev fiasko..

Insug/avgas ljudet är annars.. angenämt! ;)

3214527 Jepp, 70km/t it is!

Ang ljudet, så är det dämpat med en "socka" för att inte bli totalförstört av vindbruset.. Provade först utan och det blev fiasko..

Insug/avgas ljudet är annars.. angenämt! ;)
Fixa bättre mic så vi får höra den frusta då :hihi

Hur är MT-01'an att köra? Går det att wheela med den? Gör den nån seriös nytta i kurvorna eller är det mer en livsstilshoj?
Har sneglat lite på den några gånger men customljudet och den höga vikten får mig att tveka lite.
Dela med dig av dina erfarenheter!

:rofl

Det första jag kommer att tänka på är när jag och polaren tjuvlånade hans pappas Virago när vi var 16....

Din körstil isamhället får du bara en stor :smasha för.

Hoj då? Tror du har valt helt fel hoj med din körstil..i låga farter måste det vibba fruktansvärt. Höga farter är så är det helt fel hoj. JAG tror att denna hojen skall avnjutas i RÄTT hastighet på RÄTT växel på RÄTT väg, utan att pressas för hårt på höga varv, det är en vridmaskin.

Stora twinnar får man passa sig för om man är van vid rad 4, ofta så lurar ljudet samt vridet på lägre varvr det går "lugnare" än vad det verkligen gör.

Last edited:
Men som ni gnäller!
Jag tycker att du har lyckats skitbra med tanke på utrustning, klart det blir bättre med dyrare grejer, men ditt ljud var helt ok, och så körde du så som man ska :tummenupp ( När man gör en film iaf)

Last edited:
Back