Prova på

PatrikM

Ny medlem
Gick med
3 May 2005
Hoj
DM BIZeta
Inbjudan ”Prova på Road Racing” för ungdomar och juniorer Gelleråsen 21/10

Svemo och 2 hjul & 1 attityd bjuder in till prova på söndag den 21/10 kl 10-15. Vi kommer att erbjuda provkörning av Honda 100 för förare mellan 9-14 år, Junior Cup (Aprilia 125 och Kawasaki 250) för förare mellan 12-19 år. Kawasaki Sverige kommer även ta med en Kawasaki ER6 för de erfarna juniorförare som vill prova en hoj som förmodligen kommer ha en klass nästa säsong.

Mellan prova på kommer de förare som ställer upp med sina hojar att få köra

Program:
Varje heltimme: Honda 100 inkl prova på (20 min)
20 minuter över: Prova på Junior Cup
20 minuter i: Fri körning Junior förare inkl ER6

De förare som ställer upp och lånar ut sina hojar får 500 kr
Kostnad för prova på 500 kr, kontant på plats
Var? Gelleråsen Karlskoga motorstadion, samling vid depåboxarna upp vid tornet 09.00 till 09.30 för genomgång.

Förhandsanmälan till Patrik Marklund på patrik.marklund@svemo.se

Kan ställa upp och låna ut min 600rr om det är någon ungdom som vill prova på dock vill jag då att det finns erfarna för och medåkare som är med och visar vägen så att säga.

Behöver inget betalt och kan köra upp skrotet till er! Regnar det kan regndäck lånas ut..

Sådant här tycker jag personligen är väldigt viktigt och behöver uppmuntras :)
Kan även ställa upp som funkis om det behövs.

M.v.h Mojja

Kom på att det var prova lägger på gatdäck så duger det både för regn och torrt om det skulle vara så!

Ja jag kan komma upp och hjälpa till :) Vill ni att jag tar med mig cykeln så är det inget problem heller..
Själv tar jag med ett par kannor kaffe termobyxor och längdskidor så jag orkar ta mig runt på området stackars ungar som ska leta sig runt gelleråsen i 1dm snömodd.

Dom kommer ju aldrig mer vilja sätta sig på en sporthoj ju :rofl

Ska bli kul att träffa även dig RR-Benny.

Kul Mojja.
Jag lovar att vakta din hoj på banan...
Ska riva lite i hyllorna och se om jag kan hitta något litet som kompenserar ditt trevliga sätt att ställa upp! :tummenupp

om man uppfyller ålder kravet, får man då ta med sig sin egna hoj och prova på bankörning med? :crash

Last edited:
PatrikM kan du berätta mer? Vilka förkunskaper kräver ni av barnen? Är det krav på att de kört cross eller något liknande förrut? Vanliga 10-12 åringar far ju mest om kring på vanlig cykel. De har ju inte ens nått moppeålder ännu... :rodnar

Vänta nu här, bor inte ni på landet???

Nja, inte riktigt på vischan, bara nästan :D 'Byn' är egen kommun, centralort. :hihi Men bara för att det är ont om poliser här, så kan man inte göra precis som man vill. Det vore ju eXtremT! :gnissla Jag hade bara tänkt att mina döttrar, som verkligen vill köra, skulle få chansen att börja 'lite' tidigare än mig. Jag tog hojkort i år... Klart det blir moppe om ett par år, och sedan har jag hört önskemål om 125a med kåpor. :) Frågan var bara om det går att gå händelserna lite i förväg...

Låter som en grymt förslag för att få folk att testa på road racing! Synd bara att man inte är 19 längre och kunde testa på :huvet

Vädret ser ut att bli kanon, :banana Vi tar med kaffebryggare och handlar på vägen. Vi gör lite knytis så ta med er vad ni har och dyk upp!!

Tack för en fantastisk dag på Gälleråsen! :Bugar Hade inte räknat med att träffa så många trevliga, entusiastiska och hjälpsamma människor! :tummenupp

Bilder från dagens övningar finns här!

Hmmmm... får inte upp bilderna.
Ja ja säkert nått lokalt problem.

Det blev riktigt bra och kul.
Lyckades med konststycket att köra av min bakaxel på hojen!
Det ska vara en första tillfälle för allt!
Drog ihop eländet med en M12 gängstång från Cheapy Byggvaror!

Kul att det blev så många tjejer som körde.
Snart dax för nästa säsong!

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...