Prova på windsurfing!!

Miss_Orchidee skrev:
Det är inte förbjudet att titta på snygga badpojkar :blah

Det ser ju as coolt ut när dom surfar Kaith :yoparty varför hoppar dom inte mer? sopm dom gör på Tävä, det är grejer det :hoppa

Farligt?? ne då vill ja inte prova, ja håller mig undan från farliga saker, hälst ligger jag i sängen hela dagarna så inget kan hända mig... funderar förövrigt på att försäkra min kropp för diverse miljonbelopp :rolleyes:

Haha ingen dum ide att försäkra kroppen... :banana men att ligga i sängen blir man inte glad av.
Jäjäjäjäj hoppa med kite .. man får väl lära sig åka först hehe... Jag var ju själv ute o körde kite då när du var på stranden kom jag på!! körde en grön/svart kite... men du var väl upptagen med att spana på nakna kroppar antar jag :hihi :hihi :hihi

Shit va jag spammar min egen tråd!!! haleleluha!!

OverTheTop skrev:
Vi kör med två märken ett som heter f2 och ett som heter AHD dels så är det lite mer lättseglade brädor för nybörjarna sedan så har vi några avancerade freeride plankor som går som ett skott även i lätt vind.
Tuta förbi o se om dina gamla surfkunskapar sitter kvar..
det går inte att gämföra de gamla 80 tals plankorna med dagens brädor.. nu väger brädan runt 7 kilo bara ..

Fast en 80-talsbräda kunde man stå tre pers på samtidigt utan att den sjönk (och de hade centerboard och grejer :hihi), nu är väl i stort sett alla brädor åtminstone semi-sinkers?

Coola Ola skrev:
Fast en 80-talsbräda kunde man stå tre pers på samtidigt utan att den sjönk (och de hade centerboard och grejer :hihi), nu är väl i stort sett alla brädor åtminstone semi-sinkers?

Njaa man kan välja rätt friskt! Det beror ju på hur många liter volym brädan innehåller. Vill man köra wave så har man en sinker på 80 liter = lyfter ungefär 80 kilo innan den sjunker helt. blir ju som sagt lite halv ubåts stil om det inte blåser tillräckligt hehe.

OverTheTop skrev:
Haha ingen dum ide att försäkra kroppen... :banana men att ligga i sängen blir man inte glad av.
Jäjäjäjäj hoppa med kite .. man får väl lära sig åka först hehe... Jag var ju själv ute o körde kite då när du var på stranden kom jag på!! körde en grön/svart kite... men du var väl upptagen med att spana på nakna kroppar antar jag :hihi :hihi :hihi

Shit va jag spammar min egen tråd!!! haleleluha!!
Vadå va det inte du som va naken :va Du borde tacka bruden som solade toppless uppe på berget för det fina vädret ;) det har ju en tendens att dyka upp när "vissa" tar av sig bikinin :confused:

Det va faktiskt nån som surfade Kithe... fegt dock att inte hoppa :rolleyes: :hihi

Miss_Orchidee skrev:
Vadå va det inte du som va naken :va Du borde tacka bruden som solade toppless uppe på berget för det fina vädret ;) det har ju en tendens att dyka upp när "vissa" tar av sig bikinin :confused:

Det va faktiskt nån som surfade Kithe... fegt dock att inte hoppa :rolleyes: :hihi

Ahhhhhh :pannkyss tar av sig bikinin , det gillar vi. Jag ska faktiskt vara lite på surfcentret idag. Tänkte städa lite i surfboden.
är ju hemma hela helgen nu. sitter nästan i bilen påväg från halmstad redan.
Aloha

Har ni Formula brädor där oxå ?
Har tröttnat på att åka ut till havet för att upptäcka att det blåser för lite.

Har ni Formula brädor där oxå ?
Har tröttnat på att åka ut till havet för att upptäcka att det blåser för lite.

Tja vi har inte renodlade formulabrädor men vi har AHD Inspiro, de är också rätt feta planar minst lika tidigt men är lättare och roligare att köra.
8,0 är det största seglet som finns.

Mark skrev:
Visst syns det om nån försöker kissa i våtdräkten?

:tomten

HAHA lätt! om inte så lär det lukta :arsele efter ett tag

Skit!! skulle hålla en kurs idag så kommer det en vägg med svarta moln kuul, regndropparna var ju stora som kokosnötter..
Aloha

detta är min typ av tråd, har kitat i 4år, är dock n00b på hoj, ska precis börja övningsköra och ta kortet nu, på en KTM 640 (letar övningskörningskompis). Så vi är alltså totalt 3st som hittat till denna tråd och har dessa 2 intressen (hoj och kite) trevligt!

Last edited:
Nån som vet om förra sommarens snyltsurfningskoncept kommer i år oxå?

(Hittade inget på hemsidan om det)

gå in på steffo.nu sveriges största surf forum för vind och kite surf där finns info om test dagar annars pm ar du mig så kan du prova mina kitar nere i rågelund i åsa och kanske köpa dom sen :rolleyes: måste ha nya :tungan

Nu hittade jag en tråd som handlade om ett av mina intressen, skriver ett långt inlägg om dittan och dattan för att upptäcka att den var året gammal :mad:

Det stod dock på www.wallensport.se att North Kiteboarding ska köra en demohelg ute vid askimsbadet lördag-söndag, och det kommer vara grymt väder och hyfsat med vind på söndagen :banana
hållundan skrev:
1467603 Kite rockar. Hela helgen spenderades i Apelviken, Varberg...

:yoparty

Sen är man väl ingen gud, men det är skööööjjj!
Blir inget Varberg i sommar, två år i sträck räcker +måste ha dollars innan man ska börja plugga igen. :(

Imorrn är det dags igen!

Jag, mfl. ska visa vinden hur man utnyttjar den på bästa sätt.

Grill tas förmodligen med oxå.

Hang loose!

Mark skrev:
2314452 Imorrn är det dags igen!

Jag, mfl. ska visa vinden hur man utnyttjar den på bästa sätt.

Grill tas förmodligen med oxå.

Hang loose!

Vädret är ju helt okej ida för en dag på stranden, men det blåser ju dock inte så mycket.

Idag ska jag och tre kompisar visa havsgudarna vad vi går för!

Andra som varit där (Askim) eller i Apelviken och böjer segel nåt?

Mark - våghopparen

Mark skrev:
2487001 Idag ska jag och tre kompisar visa havsgudarna vad vi går för!

Andra som varit där (Askim) eller i Apelviken och böjer segel nåt?

Mark - våghopparen
Å det va längesen vi windsurfade... det va skojigt!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT