Prova på iskörning med KTM Club Scandinavia, 2013

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Sjukt bra bana och väder idag. Hojarna likaså. Bara tummen upp till detta! Tror både nybörjare som proffs tyckte det var kul. Hade gärna åkt upp imorrn igen om jag hade kunnat.
 

Lilytree

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Ny hoj till våren! :)
Perfekt!

Tack för ett jättefint arrangemang och engagemang idag! T.o.m jag som pygmé och total nybörjare fick grym hjälp och blev helt såld! Strålande sol, blå himmel och mer erfarna förare som visade respekt för oss nya på banan, det blir inte mycket bättre än så!

Dessvärre glömde jag min lindstrands mc-jacka på en av era KTM-stolar. Någon som såg den?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Kul, lärde mig mycket tack vare all hjälp !

Som att når man inte ner med foten för sadeln är så hög :huvet, så är det bara hänga i knävecket över sadeln med ena benet så når det andra ner. :D
Och hojarna, de jag körde = alla fyrtaktarna, var lika lättväxlade, om inte ännu bättre än min Suzuki. :tummenupp
Lite snoppet var det att när jag korat min favorit, att den hojen 450 cross gick dit jag ville, så var förklaringen är just den, 450 cross, hade de bästa däcken.
Dvs de bästa dubben var det väl.
Gissar jag. :va
TACK !
 

Kneedrag

Guest
Såg skitkul ut!
Var där och titta med lillgrabben.
Och villket väder! Gött som bara den.
 

Strafer

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 660 SMC -04
Tack för en sjukt rolig dag på isen! Riktigt kul att ni anordnar detta, hoppas på en repris nästa år!

Fast då kanske jag klarar mig utan att vurpa i depån... :huvet
 

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Ort
Linköping
Hoj
Husqvarna Te 250 -10, KTM 660 SMC -04
Tack för en riktigt rolig dag på isen! Körde 300-2takt och 450 exc och är redigt nöjd! :)

Edit: Kan tillägga att dom som stod vid hojarna var väldigt trevliga och positiva! Jag som bara har kört min DT125 innan fick hjälp och positivt stöd så man blev glad!
Har dock fortfarande ont i handleden efter att ha gjort något konstigt då jag kom i ett djupt spår och fastnade. Hojen gick åt ett håll och jag åt ett annat = on i handen. Men jag trillade ju inte och det är en stor framgång för mig känner jag :)

Fast då kanske jag klarar mig utan att vurpa i depån... :huvet

Jaså... Så det va du som trillade :tummenupp
 
Last edited:

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Tack alla ni som kom och provkörde med oss på Rödvattnet, fantastiskt bana, underbart väder och härliga människor!

joo, jag lånade ut mina privata EVS-armbågsskydd på lördagen men fick aldrig tillbaka dem :(
Skulle du som lånade dem kunna kontakta mig så fixar vi så jag kan få tillbaka dem :)

Tack!

issi (Jessica)
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Tack för ett jättefint arrangemang och engagemang idag! T.o.m jag som pygmé och total nybörjare fick grym hjälp och blev helt såld! Strålande sol, blå himmel och mer erfarna förare som visade respekt för oss nya på banan, det blir inte mycket bättre än så!

Dessvärre glömde jag min lindstrands mc-jacka på en av era KTM-stolar. Någon som såg den?

Jackan är omhändertagen, hör av dig till mig så ser jag till att du får tillbaka den :tungan

//issi
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Tack KTM Club Scandinavia och ni som sköter om isen för en jätterolig dag.
Satt och flina i bilen på väg hem.
Och nu vet jag vad jag ska ha för cykel.
Provade alla, men fastna för 450 exc som den troligen bästa allroundhojen.
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Verkar superroligt när man kollar in bilderna!

Hur är det med att köra med skinnställ när det är ett runt nollan? Har inte kvar mitt textilställ som jag gav iväg när jag sålde min hundratjöfemma..
Fungerar det att dra en tjocktröja och mjukis över, eller räcker det med en tjocktröja? :va
 

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Västerhaninge
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Verkar superroligt när man kollar in bilderna!

Hur är det med att köra med skinnställ när det är ett runt nollan? Har inte kvar mitt textilställ som jag gav iväg när jag sålde min hundratjöfemma..
Fungerar det att dra en tjocktröja och mjukis över, eller räcker det med en tjocktröja? :va

var ute idag och hade premiärtur i skinnställ (dock inte på is) mellan -1/1 och det var inga problem

Edit: körde med underställ, t-shirt, skinnstället, och hoodie över stället
 
Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Det var riktigt sköj idag :banana
Lite spårigt i kurvorna var det ju men riktigt kul som sagt, första gången på is för mig och nästan första gången på cross/endurohoj opkså, man fick lite mersmak :)
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top