Prova på för juniorer

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
1100 F, och en trave smått
Prova på dag för dig mellan 13-18 år.​

Söndagen den 24 oktober på Gelleråsen i Karlskoga vill vi se dig, kille eller tjej mellan 13-18.
Klockan 09.30 är det incheckning i Pit Stop Cafe.
Sista anmälningsdag är 8 oktober och deltagare är begränsat till 20 st.

Anmälan gör du till Karlskoga Motorförening på fax 058615049
Eller på mail till kga.motorforening@telia.com

Vi behöver veta om du har körvana sedan tidigare. Moppe, scooter osv. Vi vill se att du tar med dig skinnställ, hjälm, ryggskydd, stövlar och handskar. Alla dom prylarna, eller det du kan få med dig. Vi har utrustning på plats som vi lånar ut, MEN försök så långt det är möjligt låna ihop utrustningen själv, om du inte har egen. Allt för att det ska flyta så bra som möjligt.

Priset för den här dagen är 500:- som betalas in vid anmälan till PG PG 6044582-2 Märk betalningen ”Prova på” Vill du ha lunch (80:- per person) betalas den på samma gång. Och markera hur många det avser. Allt för att göra det lite lättare för Mike.

Kl. 10.00 har vi genomgång och vi kommer dela in er i grupper. När vi är klara med det och svarat på alla frågor byter vi om och börjar dagens övningar.

Vi bryter för lunch 12.35 – 13.20​

Sen fortsätter vi fram emot 15.00-15.30, för att avsluta men genomgång och svara på mer frågor. Ni vet, vad kostar en licens och vart tar jag den.? Kan jag ta med mig den cykel jag just kört, hem? Ni kommer säkert på mer.
 
Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
En stilla undran.

Varför ligger ett sånt arranemang så sent på säsongen. Det kan ju nästan vara vinter med några plusgrader o regn. Borde legat en månad tidigare tycker jag.

Vädret kan ju förstöra mycket av upplevelsen med RR för en nybörjare.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En stilla undran.

Varför ligger ett sånt arranemang så sent på säsongen. Det kan ju nästan vara vinter med några plusgrader o regn. Borde legat en månad tidigare tycker jag

För att dom som lånar ut hojar vill ha dom hela under sommaren?

Bara min gissning.
 

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
1100 F, och en trave smått
Jag trodde vi skulle få stoppa folk, trots att det är sent på året. Men visst är det någon, som känner någon, som...

Det enda som krävs av dig som skall prova, är att du dyker upp. Sen tar vi hand om resten.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Jag drar dit åtminstonde mina två döttrar, troligen får någon av dom med sig en kompis eller två.
 

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
1100 F, och en trave smått
Vi saknar en del framtida löften. Jag vet att det är sent på året, men det är inte lätt att hitta bantid.
Kom ihåg att Gud håller en vakande hand över barn och idioter, så jag räknar med OK väder.
Vi har 4 Kawasaki 4-takt och 4 Aprilia 125. Varav några är till salu för helt rätt pengar.
 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
en bra dag med en hel del köra för de 8 som var där och tog chansen.
Några är redan klara för Junior på Aprilia/kawwa, andra testade för första gången.
1 vurpa i låg fart som slutade bra. Jag hoppas att det inte avskräckte den personen då h*n var duktig.

Jag är väldigt imponerade av de som var och testade för första gången.
2 st var det och deras framsteg var stora. Väldigt bra gjort!!!

Banan torkade upp under dagen och tempen låg runt ca 9-10 +. Sol på eftermiddagen.
Som sagt...en bra dag för Prova på.

Blev lite tid över för oss instruktörer denna dagen också.
Kändes lite konstigt att skrapa knän den 31/10 i Sveriges rike....men det gick det också. :D
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Det blev en lyckad dag. Solen kom fram emellanåt, banan torkade upp under dagen. Trevligt att träffa alla människor. Jag tog några bilder under dagen som jag kan lägga upp om intresse finns.

Hoppas som sagt att den personen som vurpade är ok och att den inte blev avskräckt.
 

Simonsson

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2010
Ort
Norrköping
Hoj
yamaha
Jag va med på den här prova på dagen förra året. Det va väldigt kul och man fick lära sig hur det gick till på bana. Dock tyckte jag tempot va lite för lågt för att man skulle kunna utveckla sin körteknik, men de kanske inte riktigt är mening, utan man ska bara se hur det hela går till. jag ägde min aprilia innan jag gick på kursen men hade alldrig kört bana innan.
Väldigt kul att få testa för en sån liten peng och att man ska dyka upp som enda krav:tummenupp
 

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
1100 F, och en trave smått
Kul dag.
Allt flöt verkligen fint. Vill tacka alla som var med och ser till att vi kan göra det här varje år.
Faktiskt en ny junior som hade nyinköpt cykel med sig hem. Och ytterligare ett par som är på jakt efter hoj till 2011.

Ps. Jag skall kolla möjligheterna att utöka och ta med Rookieåkare till nästa år.

Stefan Carlsson
SMC RoadRacingFabriken
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Ja, dottern klarade sig fint. Blev lite mycket för henne bara med all "dramatik" med att bli fastsurrad på spineboard och åka ambulans. Men det är super med sådana säkerhetsrutiner, inga risker togs. Och på sjukan gick det snabbt, vi var väl där en timme ungefär för röntgen och diverse kontroller. Verkar som om personalen där har bra rutin på att pyssla om krashade förare...

Kan ju direkt jämföra med rutinerna när tjejerna "vurpar" vid hästrelaterade aktiviteter som t.ex. hoppning. Har sett betydligt värre krasher där ungar (eller vuxna...) rasat av hästen och landat med ryggen rakt över ett hinder. Tar sällan mer än någon minut innan ungen är uppsatt på hästen igen utan någon tanke på att nacken/ryggen kan ha fått sig en smäll.

Tack för en kanondag. Extra tack till Esso och Tom som stämde av att allt var OK samt hjälp med kvarglömda kläder osv.

Jag har lite film och bilder, lägger upp det framöver.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top