Prova på för juniorer

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
1100 F, och en trave smått
Ser att man har en prova på dag i Linköping den 26 augusti.
Ungdomar mellan 10-16 får chansen att känna på en cykel mellan 10.00-14.00
Och det skall vara i målsmans sällskap

Det finns lite utrustning att tillgå, men bäst är om man har med eget. (som passar) och 150:- vill man ha för att täcka rena kostnader

Själv räknar jag med att komma ner och förstärka med ytterligare cyklar och utrustning från SMC RoadRacingFabriken

Frågor besvaras via mail roadracing@lms.se

Vilket tillfälle, synd att man inte klassas som fjunior längre.

Hojarna har experttestats i helgen! :tummenupp Vissa har lagats andra inte... :rolleyes:

Hoppas det blir mycket folk i helgen! Många nya juniorer!

Finns det hojar till utlåns..eller?? Hur mycket körvana mm bör dem ha.
Tänkte se om man kan få in lillbrollan på 15 i rätt gängor :hihi

Bodin skrev:
2395221 Finns det hojar till utlåns..eller?? Hur mycket körvana mm bör dem ha.
Tänkte se om man kan få in lillbrollan på 15 i rätt gängor :hihi
Finns några 80cc och några 125cc som klubben håller med, även skyddsutrustning finns att låna om man inte har egen.
Körvana behövs inte nämnvärt, har själv en dotter som har åkt totalt 2,5 timma som ska testa. Jag vet även att det kommer några som inte har någon körvana alls. Dom är ju där för att lära och testa om det är något dom vill fortsätta med.:tummenupp

är det ungdomar 10-16år? synd jag som hade hört ngt om upp till 18år:va
om man är snäll kanske man kan få testa endå:angel
var ju bara ngn vecka sen man lämnade 125a åldern, vore kul o testa köra bana, och första gången kanske det är bra o köra 125a som man endå är ganska van att köra iaf:rolleyes:

jimbo_p skrev:
2397839 är det ungdomar 10-16år? synd jag som hade hört ngt om upp till 18år:va
om man är snäll kanske man kan få testa endå:angel
var ju bara ngn vecka sen man lämnade 125a åldern, vore kul o testa köra bana, och första gången kanske det är bra o köra 125a som man endå är ganska van att köra iaf:rolleyes:

Det står 16 år på ett ställe och 18 på ett annat? Kommer inte ihåg vad vi sa... Ska försöka kolla om någon vet!

Det är klart du ska prova att köra bana! Annars kanske du kan få en 80 cc och snurra runt i rondellen på :tungan

En kanondag med 31 stycken nya Rossi som for omkring på 80cc, 125cc och MetraKit-hojar.
Tack till alla som hjälpte till.
Ett speciellt tack till Stefan som kom ner med några av "fabrikens" hojar och hjälpte oss att styra upp allt. TACK:tummenupp

Last edited:
Så jävla kul!!!!

LOTTAK skrev:
2410343 En kanondag med 31 stycken nya Rossi som for omkring på 80cc, 125cc och MetraKit-hojar.
Tack till alla som hjälpte till.
Ett speciellt tack till Stefan som kom ner med några av "fabrikens" hojar och hjälpte oss att styra upp allt. TACK:tummenupp
Fyfan vad kul det var att få prova på och åka bana.
det enda man kanske kunde klaga på var info om regler osv, och sen personligen hade man föredragit ett lite högre tempo (men ja det är ju en provapå dag, så hänsyn bör ju visas till dom som aldrig suttit på en hoj)
samt att fått köra iaf tre pass istället för de två som det blev nu.
men nog om "klagandet"
satans vad kul det var. Jag och en kompis var nog de två äldsta(18år) och vi låg och slicka instruktören i röva helatiden:D
även om kompisen (som förövrigt aldrig suttit på en växlad maskin förut) gjorde lite missar första rundan. tex som att köra över den gula linjen samt inte fatta att han skulle ligga bakom instruktören, så nästan det första han gjorde var att köra om honom:D
Sen fick jag låna ett "riktigt" race-ställ av kompisens farsa som tävlat förut. Det var också satans kul.
Nästa besök blir med gsxr-600.
btw: någon som tog bilder på oss provapå juniorer som skulle kunna lägga upp dom?
tack för en underbar och trevlig dag på Sviestad...på återseende/jimmy

Kannon kul att få prova på att köra på bana! har kört endel landsväg.. men bana var bra mycke roligare!! så nu kanske det blir en sesong i 125jr nästa år!!:)

Jag hade hur kul som helst. Allt blir så enkelt när man har massor med folk runt ikring sig, med en positiv attityd. Alla från LMS, alla juniorer, och alla föräldrar som dök upp. Inte en enda gång behövde man hota med skarvsladden.

Ps. Kul kille, han med hyrkarten.

Tack för att ni gjorde min dag så lätt.
Stefan
RR-Fabriken

Arthur Dent skrev:
2414953 Jag hade hur kul som helst. Allt blir så enkelt när man har massor med folk runt ikring sig, med en positiv attityd. Alla från LMS, alla juniorer, och alla föräldrar som dök upp. Inte en enda gång behövde man hota med skarvsladden.

Ps. Kul kille, han med hyrkarten.

Tack för att ni gjorde min dag så lätt.
Stefan
RR-Fabriken

Tack själv Stefan,

Du ska ha kredit för att det blev så bra som det blev, hoppas nu att det leder till några nya juniorer för nästa säsong:tummenupp

/Christer

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back