Prova hoj inför köp

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Vad är er erfarenhet när det kommer till att prova hoj hos handlare? Jag är väldigt sugen på att skaffa mig en Z1000SX under våren och förmodligen kommer det bli en helt ny eller någon demo-hoj. Men då skulle jag vilja prova hojen ordentligt, åtminstone ta en ordentlig sväng på ett par timmar med den och verkligen få känna på den i olika situationer och över tid.

Har ni fått prova en hoj över en helg eller ett par dagar?

Har ni några tips för någon som köper ny hoj första gången?

Att låna i ett par timmar kanske går bra om handlaren har en demohoj. Har inte hört talas om att någon har lånat över en längre period som ett par dagar. Men fråga skadar ju inte.

Tipps är att prova flera olika cyklar innan man snöar in förmycket på en modell.

Hos vissa handlare kan man hyra hojen över helgen och så kan man deala om pris/hyra.

Vet en som fick låna hem en beg-hoj över helgen från Bike i Trollhättan.
Det var nog 20+ år sedan när jag tänker efter... men ändå...

Det ska nog vara på nivån att du mest vill bekräfta att du har gjort rätt val innan du slår till, än att du vill prova runt lite. Själv är jag lite sugen på ett renoveringsobjekt, och du ska väl sälja din FJ när du köper nytt. Är det ok om jag provar din hoj en förmiddag, och ser om det är något jag skulle vilja ha?

Men som sagt, ring och fråga. Det är ju garanterat inget tryck på hojarna nu såhär på vårkanten ändå :tummenupp

Det ska nog vara på nivån att du mest vill bekräfta att du har gjort rätt val innan du slår till, än att du vill prova runt lite. Själv är jag lite sugen på ett renoveringsobjekt, och du ska väl sälja din FJ när du köper nytt. Är det ok om jag provar din hoj en förmiddag, och ser om det är något jag skulle vilja ha?

Men som sagt, ring och fråga. Det är ju garanterat inget tryck på hojarna nu såhär på vårkanten ändå :tummenupp
Kul att du är sugen på ett renoveringsobjekt. Jag har en som borde vara intressant för dig och du får jättegärna låna den helt gratis inte bara en förmiddag utan jag kan även tänka mig en eftermiddag. PM:a om det låter intressant.
MC.jpg

Har snackat med ett ställe som har en demohoj och kan tänkas låta mig köra den under deras öppettid.

Var till Beviks här i stan men de hade ingen hoj de vågade låna ut för någon längre tur.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!