PROV PÅ GÅNG någon bra sida eller program för körkort på mc

Lexonius

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2017
Ort
Motala
Hoj
Yamaha fz1n
Har precis skaffat mig en Yamaha fz1n som jag övningskör med ska göra risk ett och två nästa månad ska försöka göra provet med och kanske uppkörning om tider finns, undrar om det finns något bra program eller sida som efterliknar det riktiga provet man gör sen? Snälla någon som vet?
 
Last edited:

Gerraent

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2013
Ort
uppsala
Hoj
Suzuki Gsr 750
finns lite olika körkorts appar. ikörkort MC har jag för mig att jag använde, kostade nån krona men hade med hela textboken och man kunde göra likadana prov som man sen ska skriva upp på.
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Skriv in dej på någon skola, ett teoripaket brukar ligga på ca.500:- så får du alla frågor online + böcker. De är billigt om man vill ha kortet ;)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Varför inte bara läsa boken och lära sig det som står där? :va Hur gjorde ni i skolan, begärde ni ut gamla prov och lärde er svaren på dom, eller läste ni boken och verkligen lärde er vad det handlade om? :va
 

Jimmy

Guest
Har ingen bok och tycker de är fruktansvärt tråkigt att läsa man lär sig ju mer på att nöta in frågor som sedan visar vad det även gäller vid vissa situationer. Så fler bra alternativ på bra program och sidor som är snarlikt riktiga provet uppskattas!

Låter skitjobbigt att behöva göra något som är fruktansvärt tråkigt innan man kan göra det som är kul, varför inte hitta genvägar liksom? Det som är så tråkigt är säkert inte viktigt ändå. Eller?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Har ingen bok och tycker de är fruktansvärt tråkigt att läsa man lär sig ju mer på att nöta in frågor som sedan visar vad det även gäller vid vissa situationer. Så fler bra alternativ på bra program och sidor som är snarlikt riktiga provet uppskattas!
Du har en poäng. Jag tycker att det är jävligt tråkigt att betala alla dyra saker, tex soppa, delar, service, och sen ska man ha en dyr hjälm, skinnställ, ryggskydd osv. Man måste ju jobba massor för att tjäna in alla dom där pengarna dessutom, skitjobbigt lixom. Sen måste man ju lixom åka iväg och köpa alla dom där grejerna, jobbigt lixom. Å sen ska man hålla på och ta hand om dom, serva hojen, tvätta visir, så jävla tråkigt :4skrika Å innan man ens kommer så långt måste man ju ha lärt sig något jobb, och lärt sig köra hojen så man får det där körkortet, fy fan va jobbigt lixom!

Nä, jag gillar bara sånt där man inte behöver göra någonting, ingen ansträngning, varken innan, under eller efter. Ska vi sätta oss och tigga utanför Donken tillsammans?
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Skärp dig för faan! Lär dig teorin. Du behöver den kunskapen när Du skall ut i trafiken tillsammans med oss andra. Jag tror att Du kommer att tycka att det faktiskt är KUL att lära sig något nytt.

Köra och bemästra en MC, är något av det mest tillfredsställande som finns.:tummenupp
 

Richard1

Medlem
Gick med
17 Jan 2017
Ort
Stockholm
Hoj
R6 -07 & z1000sx-18
Jag själv körde på appen "Ta MC-Körkort", finns en kort trial version också som heter "Ta MC-Körkort Test". Betade av några delmoment på väg till jobbet på tåget varje dag. Fungerade hur bra som helst.

Kostar runt hundralappen och tyckte personligen den var bättre än MC-boken. MC-boken var helt värdelös då den har svenska på en nivå för barn mellan 5-7 år och innehåll som matchar denna låga standard.

Inför teoriprovet räckte den bra, men för att vara på det klara skulle jag nog rekommendera något komplement till detta.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nej, exakt samma frågor ska inte finnas ute på vift i appar och provsvar just därför att man itne ska kunna lära sig vilket som är rätt svar utantill. Du behöver lära dig teorin, och sedan visa att du utifrån kunskaper kan dra rätt slutsatser. Att bara kunna rapa upp saker man lärt sig utantill ger föga hjälp när man är ute i trafiken.
Sedan tycker jag iofs att körkortsteorin är lite meh, men den är bättre än inget iaf.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Okey de kör jag med nu, men är frågor likadana som på riktiga provet med iKörkort MC?
Frågorna är inte samma, däremot handlar frågorna om samma saker.
Att bara träna in vilket svar som hör till vilken fråga är sjukt dumt, det är långt mycket bättre att faktiskt lära sig trafikreglerna.
Man ska inte bara träna för att klara uppskrivning/uppkörning, man ska framförallt träna för att klara sig i trafiken efter man har fått kortet.

Jag använde iKörkort MC och tyckte den var bra, just för att den har hela teorin med så man kan läsa på om frågorna man svarar fel på.

Sent from my E5823 using Tapatalk
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Du har en poäng. Jag tycker att det är jävligt tråkigt att betala alla dyra saker, tex soppa, delar, service, och sen ska man ha en dyr hjälm, skinnställ, ryggskydd osv. Man måste ju jobba massor för att tjäna in alla dom där pengarna dessutom, skitjobbigt lixom. Sen måste man ju lixom åka iväg och köpa alla dom där grejerna, jobbigt lixom. Å sen ska man hålla på och ta hand om dom, serva hojen, tvätta visir, så jävla tråkigt :4skrika Å innan man ens kommer så långt måste man ju ha lärt sig något jobb, och lärt sig köra hojen så man får det där körkortet, fy fan va jobbigt lixom!

Nä, jag gillar bara sånt där man inte behöver göra någonting, ingen ansträngning, varken innan, under eller efter. Ska vi sätta oss och tigga utanför Donken tillsammans?

Asch! Med SMS-lån så kan man betala allt ju. Inga problem! :tummenupp
 

hacke1

På två hjul
Gick med
9 Sep 2011
Ort
Umeå
Hoj
zx6r -99, z1000 -03, kmx 125 -99, Triumph 955i ST, Honda cbr1100xx
Själv bokade jag bara teoriprov och satt en stund i väntrummet och läste lite skyltar på Google. Klarade mig, men det var på håret. Jag kände att jag kunde sen man tog bilkortet.
 

Gauze

Hummer i dövet
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Här, inte där..
Hoj
FXDWG
Jag fick allt läsa på som en idiot, trots 10 år med B-kort. Teoripaketet jag köpte på körskolan tillät bara 3 test om dagen, sen fick man vackert vänta tills nästa dag. Varvade MC-boken med 3 prov om dagen, och så lite google. 62/65 fick jag på provet. Tänkt dock på att dom formulerar sig ganska så knepigt på en del frågor på trafikverket (Tyckte i alla fall jag), så gör provet i lugn och ro, läs noga flera gånger! :tummenupp
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Återigen generation Y & Z - behöver man säga mer, stöter på dessa exemplar dagligen ute i arbetslivet..... :fakta
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Återigen generation Y & Z - behöver man säga mer, stöter på dessa exemplar dagligen ute i arbetslivet..... :fakta
Och jag stöter på minst lika många idioter ur generation x dagligen ute i arbetslivet.
Finns latmaskar och puckon i alla åldrar :gnissla

Sent from my E5823 using Tapatalk
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Och jag stöter på minst lika många idioter ur generation x dagligen ute i arbetslivet.
Finns latmaskar och puckon i alla åldrar :gnissla

Sent from my E5823 using Tapatalk

Fast betydligt fler i den senare generationen. De får faktiskt skärpa upp sig om de ska komma någonstans i dagens samhälle.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Fast betydligt fler i den senare generationen. De får faktiskt skärpa upp sig om de ska komma någonstans i dagens samhälle.

De skärper till sig lagom till det är dags att skälla på nästa generation slashasar, så har det varit i alla tider.:tummenupp
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Har ingen bok och tycker de är fruktansvärt tråkigt att läsa man lär sig ju mer på att nöta in frågor som sedan visar vad det även gäller vid vissa situationer. Så fler bra alternativ på bra program och sidor som är snarlikt riktiga provet uppskattas!
Kan man principer och teorier så behöver man inte nöta in några svar! :fakta
Varför lära för livet när man kan lära för provet?
Och varför anstränga sig? Undrar just hur du skull gå tillväga om det handlade om att springa en mara?

Jösses, jag kan nästan se Lag Norberg sopandes för fullt runt hörnet. :död
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Återigen generation Y & Z - behöver man säga mer, stöter på dessa exemplar dagligen ute i arbetslivet..... :fakta

Och jag stöter på minst lika många idioter ur generation x dagligen ute i arbetslivet.
Finns latmaskar och puckon i alla åldrar :gnissla

Sent from my E5823 using Tapatalk

Fast betydligt fler i den senare generationen. De får faktiskt skärpa upp sig om de ska komma någonstans i dagens samhälle.

please-dont-fight-memes-com-14922460.png
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top