protowall och blocklistmanager för att hindra antipirater?

LasseB skrev:
Olagligt införskaffade bevis har juridiskt värde och får användas här i Sverige iaf, sen om det görs i någon större utsträckning är en annan fråga. I övrigt inga synpunkter.

Åh fan, det visste jag inte. Men så är jag inte utbildad jurist heller. :)

"....bränna ut och ta bort."

varför det?
det är väl inte olagligt att inneha kopior, eller?
har för mig att jag läst det någonstans, men jag kan ju ha åt helvete fel förstås :tomten

Ben Pool skrev:
"....bränna ut och ta bort."

varför det?
det är väl inte olagligt att inneha kopior, eller?
har för mig att jag läst det någonstans, men jag kan ju ha åt helvete fel förstås :tomten

Själva innehavet är inte olagligt, nej. Däremot är inskaffandet olagligt, och innehav föregås oftast av inskaffande. Innehavet utgör således bevis om att du har laddat ned filmen i fråga.

McB skrev:
Själva innehavet är inte olagligt, nej. Däremot är inskaffandet olagligt, och innehav föregås oftast av inskaffande. Innehavet utgör således bevis om att du har laddat ned filmen i fråga.
Gör det verkligen det....?
I laglig mening menar jag
Visst, jag innehar något som jag bara kan ha skaffat på olaglig väg. Men om det inte kan bevisar HUR jag skaffat det, så kan jag väl inte åka dit
Trots allt är det ju bara innehav som kan bevisas, vilket inte är olagligt

Ben Pool skrev:
Gör det verkligen det....?
I laglig mening menar jag
Visst, jag innehar något som jag bara kan ha skaffat på olaglig väg. Men om det inte kan bevisar HUR jag skaffat det, så kan jag väl inte åka dit
Trots allt är det ju bara innehav som kan bevisas, vilket inte är olagligt

Antipiratbyrån är knappast så dumma att de bara försöker sätta dit folk på indicier, de använder ju sig av brottsprovokation för att få sina bevis. Efter att de har fått dig att ladda ned en film av dem, som de har tillstånd att sprida, utgör deras loggar tillsammans med ditt innehav en ganska tung bevisning.

Men att något sådant skulle kunna hända är, tack och lov, en utopi. I alla fall ännu så länge, när inte ens spridning kan resultera i ett fängelsestraff.

säger inte emot dig om det

Det jag ifrågasatte var ju rådet att bränna ner på cd/dvd och sen radera från HD, vilket inte torde spela någon roll eftersom innehavet inte är olagligt
Och är man loggad på en nedladdning så spelar det ingen roll ändå

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...