PROTESTDAG LÖRDAG 2 MAJ mot nya mc-parkeringsregler i GBG

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date
Det klagas alltid på att vi svenskar bara böjer oss fram, tar den i röven och håller tyst, och nu när någon för en gångs skull går emot resten av svenska folkets fega beteende så får hon skit för det?
Kämpa på Tina och visa att du inte är nöjd!
Det borde alla göra. Men nä, vi svenskar håller hellre tyst och muttrar på forum om hur vi ogillar saker.

så jävla bra skrivet :tummenupp :tummenupp

hoppas ni får bra väder på lördag:tummenupp

Är tyvärr inte hemma. Annars hadde jag givetvis kommit....

Jag skulle skämmas om jag vore politiker, snacka om att inte ha förankring i verkligheten...:huvet

:tummenupp

Underbart att se att det finns engagerat folk!

Jag önskar er lycka till i fortsättningen, fast jag tror att det blir för glest med bara varje lönehelg, folk hinner glömma trasslet mellan gångerna.....

Har jag förstått rätt, att pga försämringarna som motorcyklister drabbats av så skall motorcyklisterna nu jävlas med bilisterna för att få som de vill? :confused: Dert är ju i så fall det dummase jag hört på hela långhelgen, förutom Vanja och Mona förstås.

haha så bra, ja det där med att tvinga hojarna till p platserna verkar ju vettigt helst i storstäderna, där saknas ju aldrig parkeringar så bäst att fylla upp dom med hojar och mopeder oxå....

Nej en bättre lösning får dom nog allt komma på om dom nu tvunget ska ha in pengar av alla på 2 hjul oxå för det mpste dom inse själva är en värdelös ide med tanke på att det ändå inte finns p platser så det räcker.

Har jag förstått rätt, att pga försämringarna som motorcyklister drabbats av så skall motorcyklisterna nu jävlas med bilisterna för att få som de vill? :confused: Dert är ju i så fall det dummase jag hört på hela långhelgen, förutom Vanja och Mona förstås.

handlar nog inte mest om att jävlas utan att visa hur det blir....visst med en viss överdrift men varför vill dom att hojarna och alla miljoner eu moppar ska ta bilplatserna i en stad som redan har för lite platser...

Last edited:
handlar nog inte mest om att jävlas utan att visa hur det blir....visst med en viss överdrift men varför vill dom att hojarna och alla miljoner eu moppar ska ta bilplatserna i en stad som redan har för lite platser...

Jag tror inte det hjälper att göra bilister förbannade, och jag tycker det är fel också. Om politiker ger en samhällsgrupp något på bekostnad av en annan (som vårat samhälle är uppbyggt alltså) tycker jag inte den för tillfället krenckta gruppen har rätt att förstöra för den som råkade få förmånen för tillfället.

Jag tror inte det hjälper att göra bilister förbannade, och jag tycker det är fel också. Om politiker ger en samhällsgrupp något på bekostnad av en annan (som vårat samhälle är uppbyggt alltså) tycker jag inte den för tillfället krenckta gruppen har rätt att förstöra för den som råkade få förmånen för tillfället.

Vilken förmån? Aktionen går väl bara ut på att visa på problematiken med att en hoj ska behöva ta upp en hel parkeringsplats. Nu blir det ju bara svårare att få parkeringsplats för alla. En del bilister kanske är avundsjuka på att hojarna får stå bredvid cykelställen men det slår ju bara tillbaka på dem, ställer man hojen på lämpligt sätt tar den inte upp mycket plats bredvid cykelstället heller.

Bra jobbat säger jag! :tummenupp

Jag tyckte det såg trevligt ut dessutom, en hojträff sådär på parkeringen :)

Last edited:
Det osvenskaste och fulaste är att säga ifrån. Gissar att många mår dåligt som 17 över detta...

Men jag tycker det är helt rätt!

Det är väl bara att återupprepa aktionerna tills dess att reglerna ändras?

Att stå som kommunen vill att man ska göra är väl i sig ingen aktion, men det visar på hur orimligt det blir.

Absolut helrätt gjort.Vi Svenskar är oftast för fega för att säga eller göra något,utan sitter mest o muttrar vid matbordet om att allting är åt helvete.Visst är det lite synd om bilisterna som tyvärr blir drabbade av en sån här aktion,men vad skulle man annars gjort?Det verkade ju inte som att intressegrupper fick något gehör genom att diskutera.Nä mer "Franska" aktioner mot våra politiker så kanske dom vaknar (drömtänkande iofs,men vadå drömma kan man :D ) .Nästan så man e sugen själv på att övningsköra upp från Helsingborg nästa gång det ska parkeras,om inget annat så får man kanske lära känna lite mer hojfolk från vårt avlånga land :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT