För o starta tiden när man kör iväg o inte när lampan tänds blir ju "mest" o mäta vad hojjen orkar med.
Enligt mig iaf.
In med reaktionstiden så det blir riktig dragracing
Nja, det gäller att hålla tungan i rätt mun. Visst, oavsett typ av dragracing så är reaktionstiden inte inräknad i det som står på tidkortet på raden "ET" eller "elapsed time", alltså den tid det tar för hojen att lämna startlinjen till att gå över mållinjen.
Men i praktiken är det precis som du vill ha, reaktionstiden är helt självklart inräknad i det som avgör själva racet eftersom det är först till mål som vinner rundan.
Kom ihåg att du får lämna startlinjen när gröna lampan har tänts men att klockan för ET inte går igång förrän hojen faktiskt rör sig från linjen. Reaktionstiden är tiden från att gröna lampan tänts till att hojen lämnar iväg och se'n är det ju först över mållinjen som vinner.
Precis som du vill ha det - den som vinner ett dragrace är alltså den som har minst tid när man lägger ihop reaktionstid och ET vilket gör att du kan vinna ett race med en långsammare ET än kollegan om du är en kobra på granen. Typ, jag har en RT på 1 sekund och en ET på 10 sekunder vilket ger 11 sekunder till mål från det att gröna lampan tänts. Du har en RT på 0.5 sekunder och en ET på 10.4 sekunder vilket ger 10.9 sekunder från gröna lampan vilket ger dig en målgång på 0.1 sekunder före mig och vinst fast du körde en långsammare repa från start till mål.
I bracket är förarinsatsen mycket avgörande, det måste hela tiden till redigt vassa reaktionstider och riktigt jämna körningar för att kunna vinna. Vitsen med bracket racing är ju att du inte kan "ta igen" en dålig RT. Fipplar man med en långsammare dial-in än vad hojen presterar för att kunna gasa ikapp vid en dålig RT så kommer man att köra fortare än sin egen dial-in och då åker man ur elimineringen.
Det bästa är att ni tar hojarna till en dragstrip och kör ett par rundor så ni får koll på hur det fungerar i verkligheten, ni kommer inte att bli besvikna.
Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com