Projektorlampa paj efter inte ens 600h

Min sanyo z3 lampa gick efter 550h... Bestallde orginallampa fran japan for nastan halva priset. Try that.

Från vilken sida beställde du den?

Min förra projektor gick lampan sönder efter 286h skulle hålla 1500h.köpte en ny lampa och sålde den efter 1500h senare för 1000kr med duk. Vad jag vet håller den fortfarande.
Jag köpte en ny projektor som lampan skulle hålla 2500h och den gick efter ca600h:huvet det var bara att köpa en ny lampa igen.

Fyfan, snäppet värre än mig det där :näsblod

Min förra projektor gick lampan sönder efter 286h skulle hålla 1500h.köpte en ny lampa och sålde den efter 1500h senare för 1000kr med duk. Vad jag vet håller den fortfarande.
Jag köpte en ny projektor som lampan skulle hålla 2500h och den gick efter ca600h:huvet det var bara att köpa en ny lampa igen.

Tillverkare?

Hittade en sida som heter pricejapan.com, kolla längst ner till höger på denna sida:

http://www.pricejapan.com/front/e_result_goods.php?in_category=7&in_maker=11

Efter vad jag kan utläsa kostar lampan 183 Euro om man bor i Europa, d v s 1726:-

Kan det stämma tro? Bra pris isf...

Pricejapan låter bekant, det kan ha varit där vi beställde till polarens ae500:a. Fast jag är väldigt säker på att vi köpte via Ebay men det kan mycket väl ha varit så att vi lyckades klicka oss dit via ebay.
Det låter billigt iaf, jag skulle ha köpt därifrån.

Fegade ur och beställde en från gamla jobbet istället, skulle bli alldeles för drygt om lampan gick sönder på en gång och jag skulle behöva reklamera den till japan...

Kommer nog att få loss den för runt 2500:- iaf så det är i stort sett samma pengar som från japan om man räknar med moms och tull.

**Edit**

Lite intressant att leveranstiden om jag köper den här i sverige är drygt 2 veckor, köper jag den från Japan har jag den hemma på 3-4 dagar :rolleyes:

Last edited:
jag hade oxå en AE-700, första lampan gick efter 350h ingen garanti nya lampan kostade ca 2700:- på webhallen (3100kr kostar den nu) http://www.webhallen.com/prod.php?id=54958

sålde den i höstas för 5500 med 100h på nya lampan +duk, killen som köpte den vart då nöjd. dagens lampgarantier är ju betydligt bättre än för ett par år sedan.

Lite intressant att leveranstiden om jag köper den här i sverige är drygt 2 veckor, köper jag den från Japan har jag den hemma på 3-4 dagar :rolleyes:

Japp det är kul sånt där. Beställde ett tv-spel från USA runt 12:00 svensk tid på torsdagen. Samma tid på måndagen hade jag spelet i handen. För 50 kr frakten...

Det här med luftfilter, jag läste lite i instruktionsboken till min Sony aw10 och där står det att filtret ska bytas i samband med lampbyte, eller vid 1500 timmar.

Back