Saxat: Jag säljer min Panasonic PT-AE700 projektor som är ca 2,5 år gammal. Dags för mig att uppgradera till en FullHD-projektor så har inget behov av denna.
Helt ny lampa som gått under 100 timmar sitter i. Min första lampa höll i
4800 timmar!
Projektorn har blivit proffessionellt kalibrerad av Cinema4Home, specialfilter medföljer.
Nypris ca 16000 när den köptes. Orginalkartong och manualer finns.
Betalning till mitt Swedbank-konto. Skickas med Posten, fraktpris enligt deras prislista.
http://www.tradera.com/Panasonic_PT_AE700_HD_Ready_projektor-auktion-57878241
Så 600tim låter ju lite lite
Edit: Mer saxning: Jag vill klara upp ett allvarligt missförstånd.
Sedan föregångarna 300:an och 500:an inbillar sig många att brinntiden på Panasonics lampa är 5000 timmar.
Brinntiden är absolut INTE 5000 timmar.
Faktum är att panasonic smygändrat på informationen och lagt till "up to" i efterhand.
Brinntiden är 200 timmar eller 6 månaders livslängd vilket nu råkar inträffar först.
5000 timmar är alltså ett fantasivärde som inte omfattas av några som helst garantier, det är ju möjligt att du kan överleva ett fall på 5000 meter om du landar på skallen i en kvistmaskin på fullt varvtal, men knappast troligt eller hur?
Sammanfattningsvis Nu råkar det vara så att jag har dålig erfarenhet av Panasonic både som företag/bemötande och att hålla garantilöften. Jag driver en tvist just nu i Arn angående min pt-ae300:a så ni kan ta mig med en nypa salt eller hur ni vill.
Min erfarenhet av panasonic är att jag måste köpa en ny lampa efter ca 500-1000 timmar. Så om du använder din projektor även som tv så lär du rimligen räknat passera 2000 timmar per år, antagligen mer. En lampa kostar circus 5000 kronor utan montage så med den verkligheten får du räkna med att lägga ut en tusenlapp varje månad i nya lampor. (10.000 per år för glödlampor) Panasonic dyker redan här för jag skulle aldrig köpa en projektor som är så dyr att underhålla själv, då skulle jag inte betrakta mig vid mina sinnens fulla bruk.
Hellre pengarna på en bättre projje än på brunna glödlampor.
Jag skulle naturligtvis aldrig ha satsat på 300:an om jag hade fått ett ärligt besked över 200 timmars garanti istället för fantasifylld hemsida med brinntiden angiven TILL 5000 timmar. (Till, INTE upp till) Vilket fick mig att tro att den skulle hålla minst detta och med lite tur längre.
http://www.pricerunner.se/pu/98-225732/Projektorer/Panasonic-PT-AE700E-anvaendarrecensioner