Projektorduk

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag är på jakt efter en vit ramduk som är ca 220cm bred (16:9) med gain 1 till bra pris. Någon som kan tipsa? Letat ihjäl mig, vissa vill ju ha 8-9000kr för en sån duk medan andra vill ha 2000 spänn för en duk som givetvis bara finns med fel gain :huvet

Kikade lite där igår men så jävla jobbigt att gå igenom alla, det är ganska många faktorer som ska klaffa!

Anton_Ljunghusen skrev:
Jag är på jakt efter en vit ramduk som är ca 220cm bred (16:9) med gain 1 till bra pris. Någon som kan tipsa? Letat ihjäl mig, vissa vill ju ha 8-9000kr för en sån duk medan andra vill ha 2000 spänn för en duk som givetvis bara finns med fel gain :huvet
Jag har en duk som är 240 cm bred med 1.0 gain.Använd i ca 10 timmar.Säljes dock bara i stockholm då jag har utvecklat en kraftig ovilja att skicka saker p.g.a strul.

ktmjacke skrev:
Jag har en duk som är 240 cm bred med 1.0 gain.Använd i ca 10 timmar.Säljes dock bara i stockholm då jag har utvecklat en kraftig ovilja att skicka saker p.g.a strul.

Tyvär har ej för avsikt att besöka sthlm inom en rimlig framtid :(

Det billigase är en Tupplur har själv en sån som bio duk, funkar fin fint och skilnaden mellan den och betydligt dyrere är inte så enormt stor (där fick jag stryk av alla videofiilers)

Har väl själv en plan på att köpa en "riktig" duk någon gång med tuppluren funkar faktiskt väldigt bra, men då blir det en dyr och i en annan lägenhet som är lite större...

The_Wanderer skrev:
Det billigase är en Tupplur har själv en sån som bio duk, funkar fin fint och skilnaden mellan den och betydligt dyrere är inte så enormt stor (där fick jag stryk av alla videofiilers)

Har väl själv en plan på att köpa en "riktig" duk någon gång med tuppluren funkar faktiskt väldigt bra, men då blir det en dyr och i en annan lägenhet som är lite större...

Hehe hört mycket om tupplur jag :D

Men projektorn kostade ju lite mer än matkassan om man säger så, så jag satsar på en "riktig" duk! Tack för tipset iaf!

Varför inte göra en egen av spånskiva/MDF ?
Det funkar finfint. Enda kruxet är bara att den är lite svår att skuffa undan.
Polaren gjorde en men han hade iofs ett dedikerat hembiorum, CRT och becksvart i rummet under visning...

The_Wanderer skrev:

Är man normal dödlig är det ett kanontips.

Pröjsa 3500spänn för en vit tygbit då gäller det att inte ha så många andra dyra intressen :rolleyes:

Köp En Vit Vaxduk På Metervara. Bestäm Storleken Själv. Vänd På Den Så Du Får Tygsidan Utåt!! Funkar Helfint De Med..

Eftersom Sandstream inte verkar ha hittat denna tråden ännu får jag väl hjälpa honom och pusha lite för hans företag.

Här har du deras dukar:
http://www.hembiobutiken.se/produkter.asp?type=12

Speciellt denna är intressant om du vill ha högkvalitativ duk till lågt pris och inte är rädd att få lite skit under naglarna.
http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=111210

Det finns hur många alternativ som helst när det gäller duk. Killarna och tjejerna på HBB är duktiga. Dra iväg ett mail till dem och be att få lite hjälp.

Last edited:
Tack så mycket för alla tips.
Sandstreams dukar tyckte jag va ganska dyra. Köpte projektorn där så jag tycker jag kan köpa duken på ett annat ställe med gott samvete :)
Beställde den där jag länkade till! Köpte en ganska dyr proj så det känns bäst med en "riktig" duk :)

Jag gjorde en projje-ram av mdf och sprutade den med en färg som jag inte ser nån skillnad på jämfört med den riktiga ap-dyra färgen man ska använda. Fungerar klockrent, blev ett jävla lyft i färg och svärta jämfört med tidigare "tupplur" :)
Men iofs, har man inte plats för en sån utan måste rulla ner en duk så är det ju inget alternativ. Fanns förresten motorstyrd duk på Dustin för hyffsat pris, en sådan såldes även begagnad på blocket i "nyskick" enligt säljaren.

Dee_cati skrev:
Jag gjorde en projje-ram av mdf och sprutade den med en färg som jag inte ser nån skillnad på jämfört med den riktiga ap-dyra färgen man ska använda. Fungerar klockrent, blev ett jävla lyft i färg och svärta jämfört med tidigare "tupplur" :)
Men iofs, har man inte plats för en sån utan måste rulla ner en duk så är det ju inget alternativ. Fanns förresten motorstyrd duk på Dustin för hyffsat pris, en sådan såldes även begagnad på blocket i "nyskick" enligt säljaren.

Vad är det för typ av färg man ska använda eller rättare sagt vad kan man använda ?? :confused:

Alltså.. Jag förstår inte vad problemet är?

Ta reda på exakt vad det är du vill ha. Ring runt till alla som säljer tills du hittar den billigaste. Beställ. Betala/hämta ut. Montera.

Behöver inte vara krångligare än så!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...