Projektor

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Hallå!

Jag kollar efter en budgetprojektor för att kunna visa presentationer och applikationer. Fast det är ju inte fel om den fungerar halvbra till film heller, även om det inte är högsta prio. Måste ha minst 1024*768 i upplösning. Tror ni denna är acceptabel?

http://se.pricerunner.com/sound-and.../200825/details

Har dock hört att LCD är bättre än DLP i denna budgetprisklass, stämmer det?
 
lee skrev:
Hallå!

Jag kollar efter en budgetprojektor för att kunna visa presentationer och applikationer. Fast det är ju inte fel om den fungerar halvbra till film heller, även om det inte är högsta prio. Måste ha minst 1024*768 i upplösning. Tror ni denna är acceptabel?

http://se.pricerunner.com/sound-and.../200825/details

Har dock hört att LCD är bättre än DLP i denna budgetprisklass, stämmer det?
har nåt bättre till dig för några futtiga tusenlappar mer:)
 
annars tycker jag du ska köpa en Panasonic? ae500 eller ae300. De funkar väldigt bra till film också och är väldigt billiga.
 
honkiie skrev:
annars tycker jag du ska köpa en Panasonic? ae500 eller ae300. De funkar väldigt bra till film också och är väldigt billiga.

Panasonics biliiga hembioprojjeserie funkar bra till film ja, men inte till presentationer.
 
honkiie skrev:
varför skulle de fungera dåligt till presentationer?

En hembio skall visa bra svärta, och då kan man inte ha en så ljusstark projektor. Detta gäller LCD-projektorer i högsta grad pga dess konstruktion.

En presentationsprojektor skall visa en bild så man kan se vad som står på duken i en kontorslokal under kontorstid, och då blåser man upp ljusstyrkan för att möjliggöra detta.
Istället får man då svårt att se vad som finns på skärmen när man kollar på balrogen i sagan om ringen med samma projektor.
 
sweborn skrev:
En hembio skall visa bra svärta, och då kan man inte ha en så ljusstark projektor. Detta gäller LCD-projektorer i högsta grad pga dess konstruktion.

En presentationsprojektor skall visa en bild så man kan se vad som står på duken i en kontorslokal under kontorstid, och då blåser man upp ljusstyrkan för att möjliggöra detta.
Istället får man då svårt att se vad som finns på skärmen när man kollar på balrogen i sagan om ringen med samma projektor.
hmmmm du verkar insatt.....konstigt då att min projje på 4100ansilumen funkar kanon här hemma????? Svärtan är suverän dessutom. Kör den iofs i save lamp mode för att spara på lampan, men det funkar grymt bra
 
Ravetrancer skrev:
hmmmm du verkar insatt.....konstigt då att min projje på 4100ansilumen funkar kanon här hemma????? Svärtan är suverän dessutom. Kör den iofs i save lamp mode för att spara på lampan, men det funkar grymt bra

Jag generaliserade.

En presentationsprojje kan ju vara bra till hemmabio. Men inte lika bra som en lika dyr och lika ny hemmabiovariant.
 
sweborn skrev:
Jag generaliserade.

En presentationsprojje kan ju vara bra till hemmabio. Men inte lika bra som en lika dyr och lika ny hemmabiovariant.
ok, dock så har jag mycket ljusstyrka på min och den har bra svärta, dessutom så funkar Sagan om Ringen helt grymt på den:)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top