Projektor för datorspel

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Håller på och bygger en hembio, och skall ha en projektor som skall användas till film, konsol- och datorspel. Var till en välkänd biobutik i Sthlm i dag och de sa att jag måste ha en projektor med hög uppdateringsfrekvens för att kunna spela datorspel så det blir bra, varför det var en proj i +25 tusenkronorsklassen. De rekommenderade Epson TW-9000.

Jag hade nog tänkt mig något för 10-15 tusen, men hur fungerar det? Är man rökt med en enklare proj, vilket försäljare sa? Varför jag är lite skeptisk är för han bara rekommenderade dyrare saker än de jag tänkt mig från början, oavsett om det var högtalare eller duk.

Det är barnen som skall spela, och det är sånna där skjutaspel, Diablo III å allt vad de heter.

Finns det någon med erfarenhet och kunskap?

Hoppas jag lagt tråden i rätt forum, annars får någon snäll moderator flytta den :kär

Overkill är min kommentar.
Är dom proffs gamers visst, då kan det hänga på en hundradelstusendel.
Jag har en Hitachi som kostade 14´för ca fem år sen, och den funka hur bra som helst.
Dom nya projektorerna är vassa som fan. Segt med försäljare som vill få en att köpa mer än man behöver.
Handlade på Hemmabiocenter på Lidingö. Dom tonade ner där jag trodde man behövde satsa och var grymt seriösa.
Tror dock inte att dom finns kvar.
Hör dig för på ett forum som heter www.minhembio.com där finns det PROFFS :tummenupp
Lycka till!
Har en ramspänd duk på 109" om det kan vara intressant sen.

Tackar!

Har precis blivit medlem på minhembio.com, skall ställa frågan där också. Beträffande duk, du har PM ... alldeles strax!

EDIT: Kanske är fler som undrar samma som jag, så här är länken till min tråd

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP