Projektbilder: TL1000R kåpor på GSXR

®1100

PSB44
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-00 Hayabusa & -86 GSXR1100 TIC
Suzuki TL1000R kåpor på min gammelgixxer. Bakändan ska också bytas, har inte riktigt bestämt mig till vad än men förmodligen GSXR1000. Lite mer info och bilder finns på min hemsida.

projekt001.jpg

Last edited:
Djäklar!!!!!! Den där kommer att bli hur cool som helst. :tummenupp

Hmmm.. Måste erkänna att det svide lite i själen att se en TL1000R bli våldtagen sådär.

Men vafan, det blir nog bra när det blir klart.... :tungan

Snyggt!!! Det där kan ju bli skitbra.. :tummenupp Får man fråga vilken färg du ska ha? Gult passar bra på gammelgixxers.. :) Ska du ha lampor i kåpan eller någon annanstans? Jag ser att det finns liiiite mer plats för grenrör i den kåpan än i min..

Nice!
Kan tänka mig att det krävs en hel del jobb för att få det att passa.

Du lär ju inte få så mycket skydd för vinden med den där låga kåpan. :)

Fy fasen vilken "grov" bak det är på den. :skrämd

Avgassystem blir inga problem. Utbuktningen som finns passar rätt bra, måste antigen bocka om röret en aning eller gjuta på kåpan lite. Lampor blir i kåpan, två projektorljus. Färgen blir förmodligen mattsvart med gula dekaler.

Kan tänka mig att en gixxer750 96-99 bakdel kan passa bra... det stämmer inte riktigt med den klossiga baken och de runda svepande tlr linjerna fram.

lycka till!

Kanske blir bra när den e klar.

Fast e d inte meningen att en TLR ska se ut och vara en TLR medans en gammelsukka ska se ut som och vara en gammelsukka?
Tycker jag....

Vill man att den ska se ut som en TLR så köper man ju en TLR. Lr? :va

Mavve skrev:
Fast e d inte meningen att en TLR ska se ut och vara en TLR medans en gammelsukka ska se ut som och vara en gammelsukka?
Tycker jag....

Eller så har man inte råd med en sådan hoj? Kanske är trött på utseendet på gammelsukkan?
Bara för att jag har en gammal folkvagn betyder inte att den behöver se ut som att den är 30 år gammal. Det är roligare att ha något eget än en dussinhoj/bil.

Skitsnygg ®1100! Fortsätt med bakkåpan nu så blir det kanonbra. :tummenupp

Mavve skrev:
Kanske blir bra när den e klar.

Tycker jag....

MAn kanske inte vill ha en halv motor.

Blir coolt när det blir klart det där :tummenupp

Nu sitter kåpan på plats. Har kapat och vinklat upp överdelen för att få lite utrymme runt styret. Har svår beslutsångest vad jag ska montera för bakdel på hojen. Har funderat på GSXR1000, Hayabusa, R1, ZX9, mm. Några förslag?
left.jpg

Inte för att förstöra din försäljning Robban men.... Snälla sätt inte den där fula bulliga saken på en annars så fin hoj!

/ Hannes

®1100 skrev:
Nu sitter kåpan på plats. Har kapat och vinklat upp överdelen för att få lite utrymme runt styret. Har svår beslutsångest vad jag ska montera för bakdel på hojen. Har funderat på GSXR1000, Hayabusa, R1, ZX9, mm. Några förslag?

En racebakdel till en GSXR 750 `91 kanske???

Kan bli riktigt coolt faktiskt... Tillerfronten/sidorna som sitter nu tror jag hade passat jävligt bra med tjocka fina aerodynamiska busa-rumpan... Jag säger; Go for busa! Du får inte ha för klen röv till den bastanta fronten. Lycka till!

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard