Projektarbete!

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Finns det nån som har nåt förslag på vad jag ska göra som projektarbete nästa år?
Jag har funderat på det mesta i praktisk väg; bygga gocart/crosscart, bygga cykel, renovera hoj, renovera motor mm.

Men det mesta som är intressant är så jäkla dyrt! Min budget är typ 2 papp, så har ni några förslag?

Limstift skrev:
Finns det nån som har nåt förslag på vad jag ska göra som projektarbete nästa år?
Jag har funderat på det mesta i praktisk väg; bygga gocart/crosscart, bygga cykel, renovera hoj, renovera motor mm.

Men det mesta som är intressant är så jäkla dyrt! Min budget är typ 2 papp, så har ni några förslag?

en norsk dildo =) ett treo rör och en humla :tummenupp kostar inte många kr =)

O du tror att det kommer ta 100 poäng (ca. 100 timmar)?
Skämtar du, sånt avancerat tar ju minst 200 h.

Nä, seriöst, något tekniskt, ganska omfattande, gärna krångligt!
Eller också så tipsa bara om nåt man kan göra teoretiskt, typ en CAD-modell av Arne Weise *ryser*

Nä, seriöst, något tekniskt, ganska omfattande, gärna krångligt!
Eller också så tipsa bara om nåt man kan göra teoretiskt, typ en CAD-modell av Arne Weise *ryser* [/B][/QUOTE]

hehe =) en CAD-modell kan funka tror ja... men då ska man nog vara hyfsat duktig i det ;) eller så gör du någe i 3d studio max :D 3d studio är skit lätt hehe

[Slyna]Muerte skrev:

hehe =) en CAD-modell kan funka tror ja... men då ska man nog vara hyfsat duktig i det ;) eller så gör du någe i 3d studio max :D 3d studio är skit lätt hehe

3d studio har jag aldrig använt, jag har hört att det ska vara svårt att få till en naturtrogen form på hans intimare delar med det programmet :p återigen: *ryser*

Limstift skrev:
3d studio har jag aldrig använt, jag har hört att det ska vara svårt att få till en naturtrogen form på hans intimare delar med det programmet :p återigen: *ryser*

jo.. det är ganska svårt ja =) enda ja kan gör är glas me vatten eller annat flytande i :tummenupp

jag gjorde, dock inte i projektarbete, men i Cad/Cam kursen en Cartman... fräste sedan i aluminium... jävligt fräck.... men tar inte 100 timmar å göra...

fast den är tuff...

jag har solidworks på datorn... läste under vårterminen CAD- B kursen i skolan... kan försöka ska arne waise... :D

hållundan skrev:
jag gjorde, dock inte i projektarbete, men i Cad/Cam kursen en Cartman... fräste sedan i aluminium... jävligt fräck.... men tar inte 100 timmar å göra...

fast den är tuff...

Det kan nog ta 100 timmar om man kör en Cam-beredning och svarvar den, han e ju rätt symmetrisk så man borde ju kunna offcentrera ämnet för att få han lite oval.

Annars så kunde man kanske gjort en liten modell av typ en 998R, eller nåt. Utan motor då... :(

Limstift skrev:
Det kan nog ta 100 timmar om man kör en Cam-beredning och svarvar den, han e ju rätt symmetrisk så man borde ju kunna offcentrera ämnet för att få han lite oval.

Annars så kunde man kanske gjort en liten modell av typ en 998R, eller nåt. Utan motor då... :(

Har lite skisser på ett projekt jag ska göra snart... En minibike, med moppemotor och ramdelar frästa ur aluminium... Bara jag skaffar hjul så borde den gå att tillverka... Får se hur det går....

HA DE GÔTT

Nyheter
Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Back