Projektarbete stunthoj

El0l

live to ride, ride to live.
Gick med
5 Nov 2005
Hoj
CBR600RR 08- STUNT
Har börjat att planera mitt projektarbete på 100p i mc-teknik linjen i solna.
Jag har kommit så långt att jag bestämt mig för att samtidigt bygga en snygg, seriös stunthoj samtidigt som jag har kul i skolan och sparar timmar hemma.

Jag skulle vilja ha en liten lista med allt tänkbart utöver:
Tolvplatta
Handbroms
Bygga om tråget
även utseende mässigt
etc

även tips på vad för hoj jag ska införskaffa jag har en budget på hojen runt 30-40tusen kronor.
Samt delar för kanske 15-20tusen

Kom med alla möjliga förslag

MVH

vill du ha nått att pyssla med köper du min 600rr 04 för 35000 med papper och allt. då ingår adressen till en skrot i tyskland där det finns en motor för 6000. (min motor är sprängd (igen))
sen kan du bygga en bakram i stål till hojen vilket kan va bra för de är lite klena på de där modellerna och på just min är den av strax efter sadeln.
Det mesta du behöver i form av 12-platta, handbroms och sånt fäljer med priset men är lite krokigt. En stor uppsättning kåpor finns också men är lite repiga här och där.

En Honda CBR 600 F4i e ju en kanonhoj att stunta på.. Min kan nog även vara till salu så Pm:a om du e intresserad!

Okej!

Självklart skall hojen ha bur och krashpuckar där det är nödvändigt.
Det jag tänkte göra är att utöver det bygga något väldigt exklusivt seriöst.
Helt enkelt en PURE stunthoj!
Njae ingel har sätt din pärla och den är nog lite i underklass i skönhet även ifall jag självklart kommer fixa upp det jag köper.
Evil_Henke you got PM!

Sporthoj för guds skull!
Jag har ju redan en motard med handbroms som jag kört på litegrann, har precis lärt mig ett antal cirklar :)

Har inga bilder, har endast ett dv band med inspelad film. tyvärr har jag ingen DV kamera att överföra med. Får väl se antar att jag drar till någon och för över när jag har tid över.

så du pungar ut privat för ett skol projekt eller fär du hjälp ekonomiskt av skolan?

kraschbur / Motorbur
Kraschpuckar

även en lite störd ide....
En vippströmbrytare som slår av när man ser döden i vitögat så man inte slår sönder hojen lika mkt vid wheelis ... eller ställbar så den slår ifrån strax över balanspunkten...

kraschbur / Motorbur
Kraschpuckar

även en lite störd ide....
En vippströmbrytare som slår av när man ser döden i vitögat så man inte slår sönder hojen lika mkt vid wheelis ... eller ställbar så den slår ifrån strax över balanspunkten...

Verkar farligt:va

Last edited:
Ja slår ifrån tädningen när man är påväg över... skulle vara rätt coolt fast är nog rätt krånligt.... balanspunkten är ju så olika dock så kan vara lite klurigt..
kom på att det var en dum ide.... om motorn slocknar helt så dimper man ju ner som fan

hahaha jo men är det nog med:yoparty

han får ju ställa in gaspådraget efter vinkeln på hojjen. så den börjar aktiveras kl 10 och stryper gaspåflödet, vid kl 11 frikoppar den och börjar arbeta med bromsen istället.

En vippströmbrytare som slår av när man ser döden i vitögat så man inte slår sönder hojen lika mkt vid wheelis

prova tryck in höger tumme på en röd knapp som är placerad i närheten och se vad som händer :tummenupp

Last edited:
han får ju ställa in gaspådraget efter vinkeln på hojjen. så den börjar aktiveras kl 10 och stryper gaspåflödet, vid kl 11 frikoppar den och börjar arbeta med bromsen istället.

prova tryck in höger tumme på en röd knapp som är placerad i närheten och se vad som händer :tummenupp

:rofl

så du pungar ut privat för ett skol projekt eller fär du hjälp ekonomiskt av skolan?
Det beror på vad man sysslar med. Vad jag vet så kommer jag bara få en liten summa. Annars kan skolan komma med typ en gammal militär hoj som man får fixa upp totallt, gratis men sedan om man får behålla den vet jag inte.

Last edited:
Nu har du att göra för jag har suttit och funderat ett tag...

Det du gör är att du ordnar en broms (pedal/knapp/handtag) av något slag, så länge du gör den i titan så kvittar det för mig hur du gör den, på tailen på hojjen, och leder den till ett extra bromsok. när du skrapar tailen så trycks alltså bromsen in och du bromsar tillbaka, olika hårt beroende på hur hårt du skrapar, detta blir ju automatiskt per automatik. Jag gjorde en skiss så det skulle bli lättare att förstå hur jag menar.

Bifogat

• nastintillpatentlosning.jpg
    nastintillpatentlosning.jpg
    15.1 KB · Visningar: 47
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna