Projektarbete gymnasiet?

tiden komemr ikapp en.
vårat projekt ska vara klart veckan efter påsk..

har knappt börjat, går el och ska instalera en friggebid.
problemet är att det ska vara så seriöst enl. lärarna, med ritningar och tjafs..

men men,, har ju nästan 4 dagar på oss.!

Bikerbitch skrev:
Skicka pm isåfall om du behöver någon hjälp. Vi ska fota också, om det behövs bilder eller så.

Tur att det finns så snälla människor :yoparty :)
Hör av mig om det blir aktuellt =)

Bikerbitch skrev:
Vi yngre måste ju hålla ihop! När tar du studenten, datum?

Precis alldeles sant :tummenupp
Jag är liten skit är 86a så går "bara" i tvåan så har ett år kvar :gnissla
SÅ lika bra att bestämma tidigt vad man vill göra för arbete, och få den handledare man vill.
Vilket datum tar du studenten?

Jag såg en tråd här nånstans om att en person håller på o ta fram en egen Laptimer.

Det kan ju vara en idé att skriva om hur en sån fungerar, vilka komponenter som används (huvudkomponenter kanske) osv.
hm... var var det nu då... Här va det ja! http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=20806
Man kan göra ett projekt arbete om vad som helst. Det mesta går att knopa ihop en 50 sidig bunt om, beror bara på hur djupt man tänker gräva.

Jag gick energi linjen inriktning kylteknik. Mitt arbete handlade om värmepumpar så jag kontaktade ett företag som jobbar med att bredda marknaden för värmepumparna och fick ett gäng fakta-broshyrer. Jag pratade med deras ansvarige för bilder och sånt material och fick godkänt att använda mycket av deras material i mitt projekt arbete. (Viktigt!)

Sen var det "bara" att skriva som om min kära mor skulle läsa och sedan kunna förstå. Det var inte så jobbigt som jag trodde och jag fick MVG på arbetet.

Ja just det ja! För uppläggets skull så kollade jag på hur dom där broshyrerna var upplagda med förord, innehållsförteckning och fakta m.m. Lite hur strukturen kan vara, bara ett tips.

Lycka till :tummenupp

Last edited:
Beanise skrev:
Precis alldeles sant :tummenupp
Jag är liten skit är 86a så går "bara" i tvåan så har ett år kvar :gnissla
SÅ lika bra att bestämma tidigt vad man vill göra för arbete, och få den handledare man vill.
Vilket datum tar du studenten?

Aha, ja då är du verkligen ute i god tid! Jag slutar den 4 juni, lägger upp en tråd senare om Mc-kortege. Bara hänga på!

Limstift; Då tar mina ideer lite slut..

Bikerbitch skrev:
Aha, ja då är du verkligen ute i god tid! Jag slutar den 4 juni, lägger upp en tråd senare om Mc-kortege. Bara hänga på!

Limstift; Då tar mina ideer lite slut..

Vad skönt, inte så att du har lust att byta? :rolleyes:
Spännande med kortege =)

Kajlyl; Kunde du inte ha valt ett bättre ställe än det? :va

Beanise; Byta o byta. Det beror på, har du snälla klasskompisar? :rolleyes:
37 dagar kvar på 3 års helvete. Ska bli fantastiskt trevligt. Ja, kortege är ballt, om nu folk har lust att hjälpa till :rock

Hemskt vad sent vissa av er börjat med era projektarbeten. Själv drog jag och en klasskompis igång redan i början av höstterminen. Vi är däremot inte klara än, vissa saker tar sin lilla tid (bygger varsin kraftig välljudande dualmono effektförstärkare) =)

Bikerbitch skrev:
Beanise; Byta o byta. Det beror på, har du snälla klasskompisar? :rolleyes:

Klart man har snälla klasskompisar :banana Stolpskotten tar jag inte ens upp, vill ju inte skrämma dig :hihi
DU ska nog se att dt blir bra med kortegen =)

Beanise skrev:
Klart man har snälla klasskompisar :banana Stolpskotten tar jag inte ens upp, vill ju inte skrämma dig :hihi
DU ska nog se att dt blir bra med kortegen =)
Hade jag fått gå om hade jag satsat på en skola + linje där man kan lära sig något. T ex fordon eller nåt. Då kanske ens intresse blir mer respekterat då det finns fler motorintresserade människor :tummenupp

Bikerbitch skrev:
Hade jag fått gå om hade jag satsat på en skola + linje där man kan lära sig något. T ex fordon eller nåt. Då kanske ens intresse blir mer respekterat då det finns fler motorintresserade människor :tummenupp

Jo det är sant, även om dem flesta som går fordon på våran grannskola inte verkar va särskilt intresserade :kocko. vad har du gått för linje?

Bikerbitch skrev:
Kajlyl; Kunde du inte ha valt ett bättre ställe än det? :va
Njaaa... lite tradition att ettorna åker dit, bara att vi valde att hålla i det i år!

dessutom är det mycket studiebesök o.s.v.. och inte såå mycket nöjjes resa mohaha

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back