Projekt Streefighter - Hornet.

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2005, KTM 640 SM
Hej gott folk!
Köpte denna hojj för att övningsköra på, min tanke va motard men det är väl kanske inte det bästa man övningskör på.. Men men, med kortet i hand så visar det sig att damen gillade att åka (mot min stora förvåning) så det ser ut som jag behåller denna hojj ia.f, fan det är ju kul att tanten vill åka med :D

Så jag tänkte snickra lite i vinter, men jag skulle behöva lite hjälp av er.. Största problemet är framdelen, för saken är den att jag köpte den fulaste hornet modellen av dom alla, med kåpan fram, anledningen va nog för att cykeln va så in i he*vete fräsch och va bara 2 mil ifrån mig.. Men i vinter ska den få en ansiktslyftning tänkte ja.. Detta är min plan.

- Byta ut fronten, enda med "orginal" enkel lyse eller någon streetfighter lykta.
Problemet där är bara hur jag ska göra med instrumentering, någon som gjort liknande bygge??? Vist, man kan ju byta ut instrumenteringen men då förlorar man väl sina befintliga mil? Ni förstår säkert min tanke.

- Rensa bak, miniblinkers osv..
- Slipon, någon som kan tipsa? Hornet 600

Typ något sånt här med fronten vill jag ha
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=134381&stc=1&thumb=1
Men största problemet är nog det där med instrumenteringen.. Vad göra?

norda skrev:
2259208 Hej gott folk!
Köpte denna hojj för att övningsköra på, min tanke va motard men det är väl kanske inte det bästa man övningskör på.. Men men, med kortet i hand så visar det sig att damen gillade att åka (mot min stora förvåning) så det ser ut som jag behåller denna hojj ia.f, fan det är ju kul att tanten vill åka med :D

Så jag tänkte snickra lite i vinter, men jag skulle behöva lite hjälp av er.. Största problemet är framdelen, för saken är den att jag köpte den fulaste hornet modellen av dom alla, med kåpan fram, anledningen va nog för att cykeln va så in i he*vete fräsch och va bara 2 mil ifrån mig.. Men i vinter ska den få en ansiktslyftning tänkte ja.. Detta är min plan.

- Byta ut fronten, enda med "orginal" enkel lyse eller någon streetfighter lykta.
Problemet där är bara hur jag ska göra med instrumentering, någon som gjort liknande bygge??? Vist, man kan ju byta ut instrumenteringen men då förlorar man väl sina befintliga mil? Ni förstår säkert min tanke.

- Rensa bak, miniblinkers osv..
- Slipon, någon som kan tipsa? Hornet 600

Typ något sånt här med fronten vill jag ha
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=134381&stc=1&thumb=1
Men största problemet är nog det där med instrumenteringen.. Vad göra?

ska du ha en sån där front kan du nog glömma orginalinstrumenten..nu vet jag ju inte hur dom ser ut..
stor o klumpiga va?
de du kan göra e o köpa typ 2 små ljus o sätta nere oså en lite flyscreen ala buell typ..
halvcoolt men gillar själv inte dom så mycket.

kan du ta ett byte så kan man väl köpa datorer som även mäter mil o har alla funktioner..nackedelen är väl att orginalet inte får rätt miltal.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back