Projekt Pepsi Replica ( K.Swantz )

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
Tjena!

Ville bara dela med mig av mitt nya projekt som består av att bygga om en standard GSX-R 1100 1991 till en K.Swantz Pepsi replica. Har redan nu rivit hojen så kåpor osv kommer in på lack. Nu skall bara jag få tummen ur o börja modiera!. Bilder osv på bygget kommer säkert framöver!

Hoppas att ni gillar o tror att det blir snyggt!. Det gör ialf jag annars :huvet
 

Bifogat

  • 1988BIKE.jpg
    1988BIKE.jpg
    11.9 KB · Visningar: 165
  • Suzuki_Pepsi_500GP_42562.jpg
    Suzuki_Pepsi_500GP_42562.jpg
    13.6 KB · Visningar: 1,314
  • replicarg500rside.jpg
    replicarg500rside.jpg
    50.7 KB · Visningar: 223
  • 104_6035kopia.jpg
    104_6035kopia.jpg
    123.2 KB · Visningar: 142
Inte riktigt min stil! Men det är ju din hoj, så det viktiga är ju att du blir nöjd! :)
 
Klabbe85 skrev:
2219713 Inte riktigt min stil! Men det är ju din hoj, så det viktiga är ju att du blir nöjd! :)

Nja kan ju inte passa alla såklart! Men vi får ju hoppas att det blir hyffsat resultat ialf!. :tummenupp
 
Kör hårt! Det kan ju bli hur jäkla koolt som helst!

Fast, är inte Lucky Strike Sukkan häftigare?
1991BIKE.jpg
 
CorbenDallas skrev:
2219786 Kör hårt! Det kan ju bli hur jäkla koolt som helst!

Fast, är inte Lucky Strike Sukkan häftigare?
1991BIKE.jpg

Har spanat på den också faktiskt, men vill ha Pepsi istället!. Det finns en del som redan gjort det här i Svedala o jag ville göra ngt annat!. Plus att jag personligen tyckte Pepsi-replican var strået vassare, smaksak igentligen!.

Hmm hoppas att det blir bra bara, man kan ju faktiskt göra så det blir fult om man inte har rätta känslan!.
 
cooolt - den kommer bli ap snygg - ser fram emot bilder på bygget...
 
Fixar du till banansvingen och fyra vackra expansionskammare också så blir jag nöjd. ;)
 
Gustav O skrev:
2221832 Fixar du till banansvingen och fyra vackra expansionskammare också så blir jag nöjd. ;)

Hmm ja du det blir nog svårare de!. Men jag skall försöka ha systemet såhär ialf!. Det kommer att ta sin tid kan man ju lungt påstå!.

Nu när den är nerplockad så börjar det med högglanspolering av sving o likn sedan får man sätta fart med kåpor o liknande.
 

Bifogat

  • replicarg500back.jpg
    replicarg500back.jpg
    90.1 KB · Visningar: 113
  • replicarg500rrcorner.jpg
    replicarg500rrcorner.jpg
    62.4 KB · Visningar: 144
Last edited:
Varför "tyskstjärten" ? Eller ska du sänka den sen? (Det måste du)
 
njelger skrev:
2221864 Varför "tyskstjärten" ? Eller ska du sänka den sen? (Det måste du)

Hmm vill inte påstå att det är en tyskröv direkt. En Soloseat ( Race). Så för att klara att systemet är under denna så krävs ju lite space o höjd. Men vi får som sagt se vad som händer, kanske inte går alls! :huvet
 
Tyskröv

Gustav O skrev:
2221956 Hädare! Det är ju ingen tyskröv på någon av hojarna. :fatta!

Det är visst för hög kuts!!!!!!!!
:fatta!
Den måste ner en bra bit för att se rätt ut.
Dessutom är det skit att köra med en för hög kuts......

Det finns gott om plats för ljuddämparna i kutsen.
Jag har byggt om flera stycken om du vill se..

Roffe
 
VRM Roffe skrev:
2221967 Det är visst för hög kuts!!!!!!!!
:fatta!
Den måste ner en bra bit för att se rätt ut.
Dessutom är det skit att köra med en för hög kuts......

Det finns gott om plats för ljuddämparna i kutsen.
Jag har byggt om flera stycken om du vill se..

Roffe

Ja som sagt vi får se vart det slutar, måste ju montera först för att kunna avgöra höjd o likn. Ja bilder vill jag gärna se!!... Kan du maila elr lägga upp dom här så vore det kanon!
 
Gustav O skrev:
2221956 Hädare! Det är ju ingen tyskröv på någon av hojarna. :fatta!

well, på alla bilder på "originalen" (inkl "före"-bilder) går det en vågrät linje från "tank-topp" till "stjärt-topp".... på efterbilder är det kåpglasets höjd som gäller...
 
MILKY skrev:
2221985 Ja som sagt vi får se vart det slutar, måste ju montera först för att kunna avgöra höjd o likn. Ja bilder vill jag gärna se!!... Kan du maila elr lägga upp dom här så vore det kanon!

Ok här kommer ett par bilder då

Ditt bygge tycker jag blir skitfränt så du skall ha all credit för det.
Dock skulle jag flytta ihop ljuddämparna så dom sitter tight tillsammans så får du gott om utrymme för en lägre kuts.

MVH
Roffe
:tummenupp
 

Bifogat

  • Avgasutblås på RS 250 enligt VRM 1.JPG
    Avgasutblås på RS 250 enligt VRM 1.JPG
    122.5 KB · Visningar: 95
  • VRM Honda RS 250-6.JPG
    VRM Honda RS 250-6.JPG
    136.9 KB · Visningar: 102
  • VRM RS 250-1.JPG
    VRM RS 250-1.JPG
    97.7 KB · Visningar: 88
VRM Roffe skrev:
2221967 Det är visst för hög kuts!!!!!!!!
:fatta!
Den måste ner en bra bit för att se rätt ut.
Dessutom är det skit att köra med en för hög kuts......

Det finns gott om plats för ljuddämparna i kutsen.
Jag har byggt om flera stycken om du vill se..

Roffe
Hög kuts är inte samma sak som tyskröv....
 
Kutshöjd........

Gustav O skrev:
2222096 Hög kuts är inte samma sak som tyskröv....

JOOOOOOOO Det är det visst!!!!!!!!!!

För hög kuts är lika med Tyskröv!
:pannkyss
 
Back
Top