Projekt minimotard vattenkyld

MangeH skrev:
Nu är det inte så mycket svetsjobb kvar. Bara ett fäste till expansionskärlet. Har blivit ganska mycket ombyggnader pga avgasröret. Sen är det bara och börja slipa och dra en lack på den.

Jag tycker att avgasen ser riktigt bra ut! Däremot måste du fästa upp kylaren bättre, annars kommer den att brista mellan övre tanken och fästet... Ser lite trångt ut med ett luftfilter. Spännande projekt som ska bli kul att se fulländat.

Mvh Joakim

appelvikaren skrev:
Såg lite mongo ut med avgasröret men annars skit bra projekt :)

///jonathan

Det var ju det enda stället det gick att ha avgassystemet på!!! Antingen där eller om man vill dra det på ena sidan och använda det som "kraschpuck" varje gång man kör i... Du kanske inte har sett att det är så här det ser ut på vissa "riktiga" minimoto, därav idèn.

MangeH skrev:
Det var ju det enda stället det gick att ha avgassystemet på!!! Antingen där eller om man vill dra det på ena sidan och använda det som "kraschpuck" varje gång man kör i... Du kanske inte har sett att det är så här det ser ut på vissa "riktiga" minimoto, därav idèn.

Jo på blata elite sitter det väll ett sådant rör om jag itne är helt ute och cyklar :D

Riktigt kul projekt detta ska jag följa :banana
///jonathan

Tror du verkligen att den svingen håller? Ser ju inte ut att den kommer göra det! FÖRSTÄRK ;)

Annars är den tuff.

Håller med. förstärk svingen. MYCKET!! det jag fundrar på är att den fjädrar och då kanske avgaset går i backen?
på en minimoto som har avgasystemet på undersidan så är det juh stum ram och plana ytor att köra på.. men jagvet juh inte vad du kör på för underlag eller hur mycket den "fjädrar"!

Blev annars skit snyggt :D

fahrenheit skrev:
Håller med. förstärk svingen. MYCKET!! det jag fundrar på är att den fjädrar och då kanske avgaset går i backen?
på en minimoto som har avgasystemet på undersidan så är det juh stum ram och plana ytor att köra på.. men jagvet juh inte vad du kör på för underlag eller hur mycket den "fjädrar"!

Blev annars skit snyggt :D

Den fjädrar knappt någonting. Ingenting tar i när man fjädrar ner den. Det enda som skulle behöva förstärkas är väl svingfästena som sitter i ramen.

Trådlyft

Vi tar ett ordentligt trådlyft:
Den vattenkylda motorn såldes då jag bara har haft den stående hela sommaren och inte orkat bry mig. Tänkte att det blir luftkylt ändå.

Hittade en luftkyld motor på ebay.de. Varvar 12000 rpm och ska ha 7 hk. Då slipper man kylare och div slangar. Får se hur det går denna gången!

Bifogat

• Innerskärm 005.jpg
    Innerskärm 005.jpg
    132.4 KB · Visningar: 115
ser ut som ett riktigt intressant bygge det där =) förstår att du valde luftkyld motor. men jag hade nog sett framemot att se dig lösa problemen med slangar och vattenpump mm. rock on duuuude:yoparty

kan inte annat säga att du e skicklig....

sett både S-F-gixxern och nu minimoton..

kul att se lite gediget hantverk...

keep on going!!!

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026