projekt mini stunt bike

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
:(
så nu börjar det bli lite ordning på saker o ting hojen är nerbantad nu ska en 12 o clock bar på mm. imorrn ska jag ut o mäta lite se hur man ska snickra ihop en sån. o se ifall man kan få till några shyssta bakhjuls åkningar :tummenupp

hojen är en 110cc 4taktare bra drag den ska drevas om så den blir starkare så man kan "poppa" upp den på bakhjulet :yoparty

Bifogat

• DCP_0022.JPG
    DCP_0022.JPG
    74.7 KB · Visningar: 149
  • DCP_0023.JPG
    DCP_0023.JPG
    74.5 KB · Visningar: 133
  • DCP_0024.JPG
    DCP_0024.JPG
    79.7 KB · Visningar: 141
Last edited:
bad santa skrev:
2289770 så nu börjar det bli lite ordning på saker o ting hojen är nerbantad nu ska en 12 o clock bar på mm. imorrn ska jag ut o mäta lite se hur man ska snickra ihop en sån. o se ifall man kan få till några shyssta bakhjuls åkningar :tummenupp

hojen är en 110cc 4taktare bra drag den ska drevas om så den blir starkare så man kan "poppa" upp den på bakhjulet :yoparty

Fräsch hoj , men droppa den där extremt fula plasten i fram !!!!!

Ska du stunta med den så måste du förstärka bakre stötdämparens infästning i svingen också, den är tunn och går ofta sönder även vid normal körning. Vi sålde 7 sådana hojar och fick byta sving på tre av dem :näsblod

Kul projekt! :tummenupp

bad santa skrev:
2292683 okey bra tips ska kolla upp det :tummenupp något tips ang hur styvva upp det?
Om jag minns rätt så sitter infästningen i ett tunnt "vinkeljärn" som lätt böjs sönder så det bör hjälpa att försöka svetsa dit nåt plattjärn undertill så den blir lite tjockare.
Jag hade inte tillgång till svets när det begav sig så jag har aldrig provat men om jag minns det hela rätt så borde en sån förstärkning göra susen :)

behöver tips i råd nu alltså vill montera ett fatbar cross styre men hur fan sen kom ja ju på att det är ju delat styre eller hur man ska uttrycka sig :va någon som har tips på hur göra för att få ett fatbar styre att funka på hojen (se bilder)
har idag skissat på pegs både fram o bak material för 12 o clock baren o pegsen inhandlas runt löning :3freak jäkla räkningar :4skrika

Last edited:
lite nya bilder plåten fram fick va kvar ett tag till. har även kollat o mätt. en styrkrona från en fiddy borde gå att få på :)

har även kollat med firman som sålde hojen så det blir lite trim som förgasare insug mm. sen ska den drevas om så den blir starkare. så det blir lättare o åka på bakslangen

:tummenupp

Bifogat

• DCP_0003.JPG
    DCP_0003.JPG
    74.9 KB · Visningar: 98
  • DCP_0002.JPG
    DCP_0002.JPG
    75.6 KB · Visningar: 118
sitter på jobbet och uppdaterar lungt på landstinget :hihi

pegs är beställda nu. behöver hjälp ang styrkrona från en fiddy :confused:

går det :va eller får man köpa en orginal styrkrona o "modda" lite

fått nytt smeknamn av brewden "lekputte" hon måste fatta allvaret i detta bygge :4skrika

lite träningsbilder

så efter ett litet tags träning idag som resulterade i en böjd fotpinne plus fäste.skrapad bakcuts. böjt styre och en ond fot (så nu vet ni att jag försöket iallfall) :yoparty

Bifogat

• DCP_0018.JPG
    DCP_0018.JPG
    77.6 KB · Visningar: 100
  • DCP_0020.JPG
    DCP_0020.JPG
    82.2 KB · Visningar: 139
  • DCP_0021.JPG
    DCP_0021.JPG
    76 KB · Visningar: 117
  • DCP_0022.JPG
    DCP_0022.JPG
    74.1 KB · Visningar: 112
bad santa skrev:
2322187 så efter ett litet tags träning idag som resulterade i en böjd fotpinne plus fäste.skrapad bakcuts. böjt styre och en ond fot (så nu vet ni att jag försöket iallfall) :yoparty

Menar du allvar när du kallar det stunt att åka runt och släppa händerna på en liten barnmoppe eller???:va :va

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman