Jag märker att det finns lite tvivel bakom projektet. Det verkar som att ni undrar hur våran budget ska räcka till. Tyvärr så glömde jag förmedla er om att budgeten inte täcker allt. Vi har så gott som alla material och verktyg hemma i garaget, så det enda vi behöver stå för är om något kommer ta slut, t.ex. skruvar, muttrar, pizza och läsk.
Tyvärr så är jag även bekymrad över eran trångsynthet. Vi har självklart tänkt igenom möjligheterna och vi har efter många tester lyckats framställa ett eget bränsle som bygger på helt andra kemikalier än bensin (vilket vi i garaget inte kan sprida ut p.g.a. diverse orsaker).
Som ni säkert kan räkna ut så är det så gott som omöjligt att nå över 80-hästar med originalcylinder och dylikt. Därför har vi producerat fram en unik cylinder (bygger dock på samma princip, men andra material för att klara av det hårda arbetet). Lite mer information om motorn kommer inom kort.
Nu kan ni ställa er frågan om detta är rent skitsnack eller inte. Vi kan tyvärr för tillfället inte bevisa något än, men vi kommer med bilder inom några dagar (troligen nästa vecka). Vi i garaget ber er att ha tålamod.