Projekt "Jap-style" Z1000 Mk.II

Eftersom jag är original fantast,kan jag tycka att det är lite synd att bygga om en MkII.
Dessa är ganska ovanliga,har du några delar över kan jag vara intresserad.
 
Eftersom jag är original fantast,kan jag tycka att det är lite synd att bygga om en MkII.
Dessa är ganska ovanliga,har du några delar över kan jag vara intresserad.

Har sålt bort alla originalgrejjer som jag inte återanvänt till folk som gillar originalhojar också.

Jag gillar också standardrestaureringar men jag gillar också en körbar hoj med vettig fjädring och bra däck och bromsar. En mix av båda tycker jag är bäst. :)
 
Har inte sett de färdiga bilderna på den förut, grymt snygg!! Bara att lyfta på hatten :Bugar
Men tycker du inte att vinkeln på styret är lite väl framåt/uppåt? Det ser ut som man gjorde på sin trampcykel när man var liten för man tyckte det såg fränt ut :p
 
Har inte sett de färdiga bilderna på den förut, grymt snygg!! Bara att lyfta på hatten :Bugar
Men tycker du inte att vinkeln på styret är lite väl framåt/uppåt? Det ser ut som man gjorde på sin trampcykel när man var liten för man tyckte det såg fränt ut :p

Inte riktigt färdig än men förhoppningsvis snart. Ska börja ta tag i det sista här när lönen kommer.

Vad gäller styret så är det nog bara som det ser ut på bilden. Styret sitter helt normalt.
 
11138109_947641565274398_2635981426384903444_n.jpg

Nära nu.

Växellänkage, stag till bakre bromsok, dra bromsslangar, koppla in sista av elsystemet, fäste till vänster blinkers bak, montera drevkåpa, dra kopplingsvajer, fylla på olja och lufta bromsar sen är det bara tuta och köra.

Provstart / provkörning i helgen preliminärt. :)
 
Last edited:
Ruskigt smakfullt bygge, en 110% hoj.:tummenupp Skall du ha kick eller startmotor på det färdiga bygget ? Snyggt att vara utan kick men du spar väl något kilo om du tar bort startmotorn och bara har kick.
 
Ruskigt smakfullt bygge, en 110% hoj.:tummenupp Skall du ha kick eller startmotor på det färdiga bygget ? Snyggt att vara utan kick men du spar väl något kilo om du tar bort startmotorn och bara har kick.

Det blir att köra med startmotorn. Fotpinnarna jag bytt till är ivägen för kicken så den får gå bort. Sen går alltid hojen att springa igång om det krisar.
 
Fantastiskt! Härken startade på första försöket. Den gick lite ruffigt tack vare att den var kall samt att förgasarna inte riktigt är 100% inställda då dom kommer direkt ur lådan.

När motorn blev varm och jag efterdrog alla insugsgummin och tog bort pluggen från vevhusventilationen så slutade hojen baktända och började gå som folk.

Ska fortsätta mecka med förgasarna imorn. Lite justering på luftskruvarna så ska den nog gå som folk.

 
Last edited:
Tja, då var den väl egentligen färdig då.

kawasaki mk2.jpg

Blev en sväng till parken inne i stan igår eftermiddag för att visa upp den (massor med veteranbilar, mopeder och några MC). Förgasarna behöver fortfarande lite jobb men det gick att tuffa runt i 50 knyck så det fick räcka som premiärtur.

Fick väldigt mycket fina kommentarer på bygget så det var riktigt kul. :tummenupp
 
Snyggt!
Kul med projekt som blir färdiga, nu skall jag läsa HELA tråden :banana
 
Tog en jävla tid men idag besiktade jag hojen utan anmärkning. Besiktningsmannen tyckte "Fin hoj!". Tog nog inte mer än tio minuter. Väldigt nöjd. :tummenupp
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top