Projekt Honda BBT

Duktig ponke, men kolfiber aint gonna tvångsmata motorn med luft. :hihi

Shut the F up !!!:D

Idagar har jag gjort följande:

Monterat Aprilia-fläktarna på kylaren.
Svetsat fästpunkt för kylaren i grenröret.
Byggt kåpstag+ intrumenthållare+ ic-fäste.
Kapat busakylslang så den passar min hoj.

Tack för hjälpen Peter med svetsningen av ny utgång för kylarslang.
 

Bifogat

  • a5.JPG
    a5.JPG
    130 KB · Visningar: 160
  • a7.JPG
    a7.JPG
    131.8 KB · Visningar: 136
  • a6.JPG
    a6.JPG
    121.6 KB · Visningar: 149
Last edited:
Shut the F up !!!:D

Idagar har jag gjort följande:

Monterat Aprilia-fläktarna på kylaren.
Svetsat fästpunkt för kylaren i grenröret.
Byggt kåpstag+ intrumenthållare+ ic-fäste.
Kapat busakylslang så den passar min hoj.

Tack för hjälpen Peter med svetsningen av ny utgång för kylarslang.

AA du ser, Alla vill vara hayabusa:D
 
Shut the F up !!!:D

Idagar har jag gjort följande:

Monterat Aprilia-fläktarna på kylaren.
Svetsat fästpunkt för kylaren i grenröret.
Byggt kåpstag+ intrumenthållare+ ic-fäste.
Kapat busakylslang så den passar min hoj.

Tack för hjälpen Peter med svetsningen av ny utgång för kylarslang.
Sååja. :yoparty
 
Inte lönt att uppmuntra honom längre, vad jag hört har han lagt bygget på hyllan och börjat skruva ihop en pendlarmaskin istället.

Har du stått framför spegeln och fotat nu igen........:D:arsele
 
Inte lönt att uppmuntra honom längre, vad jag hört har han lagt bygget på hyllan och börjat skruva ihop en pendlarmaskin istället.

Jag med

scooter5.jpg
 
Jävlar i skogen, blir det inte varmt om röven med den motorplaceringen?:)

Det var jag också rädd för, så jag har satt ditt en värmereflektor och även klätt undersidan av "sadeln" med alu klädd glasfiberväv. Tydligen fungerar det riktigt bra för under denna första tävlingshelg så har jag inte ens tänkt på att det blivit varmt förrän du nämnde det.

Det blev 4'a repor, inga höjdar tider än (6,76-174kmh) med den gick rakt och fint. Och det var den snabbaste skotern där :yoparty

Så varför bygger man nått sånt här då:confused: Givetvis för att få :tuttar
 
Det var jag också rädd för, så jag har satt ditt en värmereflektor och även klätt undersidan av "sadeln" med alu klädd glasfiberväv. Tydligen fungerar det riktigt bra för under denna första tävlingshelg så har jag inte ens tänkt på att det blivit varmt förrän du nämnde det.

Det blev 4'a repor, inga höjdar tider än (6,76-174kmh) med den gick rakt och fint. Och det var den snabbaste skotern där :yoparty

Så varför bygger man nått sånt här då:confused: Givetvis för att få :tuttar

Kommer du ta den till Mantorp? Rätt fränt med scooterkåporna, det ryms säkert två brudar bakom dig på dynan.

Vad är det för motorrecept?
 
Det var jag också rädd för, så jag har satt ditt en värmereflektor och även klätt undersidan av "sadeln" med alu klädd glasfiberväv. Tydligen fungerar det riktigt bra för under denna första tävlingshelg så har jag inte ens tänkt på att det blivit varmt förrän du nämnde det.

Det blev 4'a repor, inga höjdar tider än (6,76-174kmh) med den gick rakt och fint. Och det var den snabbaste skotern där :yoparty

Så varför bygger man nått sånt här då:confused: Givetvis för att få :tuttar

Hehe, där är den ju! Var på Meca igår och snackade lite skit och fick syn på ditt bygge... Tänkte att nu har du nog käkat svamp, men sen insåg jag att det nog är en ganska bra idé :tummenupp Jäkligt tuff och väldigt annorlunda :tummenupp Och lång... Turbon fick jag syn på, men vilken volym har motorn? (Förresten, det var jag som stod i ert tält i lördags med ett paraply i näven och snackade med Nisse med Apriliaturbon. Väldigt kortklippt på huvudet och med skägg. Jag skulle plasta om hans kåpor.)
 
Hehe, där är den ju! Var på Meca igår och snackade lite skit och fick syn på ditt bygge... Tänkte att nu har du nog käkat svamp, men sen insåg jag att det nog är en ganska bra idé :tummenupp Jäkligt tuff och väldigt annorlunda :tummenupp Och lång... Turbon fick jag syn på, men vilken volym har motorn? (Förresten, det var jag som stod i ert tält i lördags med ett paraply i näven och snackade med Nisse med Apriliaturbon. Väldigt kortklippt på huvudet och med skägg. Jag skulle plasta om hans kåpor.)

Tackar, motorn är en Bonneville 900cc med Megasquirt och Biltema turbo, ger runt 180hk vid 1.5++bar. Läser man reglerna för ProTwinBike så förstår man nog meningen med att hojen är byggd som den är, och bara har 900cc. Det kan se ut som att jag bara flummat ut, men jag har en plan, eller hade en när jag byggde:D
Och brudarna gillar ju bevisligen skotrar, fast det är mer en bonus

Förmodligen ska den till Mantorp, men det är länge tills dess så mycket kan hända
 
Last edited:
Tackar, motorn är en Bonneville 900cc med Megasquirt och Biltema turbo, ger runt 180hk vid 1.5++bar. Läser man reglerna för ProTwinBike så förstår man nog meningen med att hojen är byggd som den är, och bara har 900cc. Det kan se ut som att jag bara flummat ut, men jag har en plan, eller hade en när jag byggde:D
Och brudarna gillar ju bevisligen skotrar, fast det är mer en bonus

Förmodligen ska den till Mantorp, men det är länge tills dess så mycket kan hända

Under 899 kubik så har du ju minimivikten på 275 kg totalt. Och hjulbas längre än 173 cm så gäller maxmåttet 93 cm mellan hjulaxel och motoraxel. Har jag läst på ordentligt? :va Du kan ju bygga den hur lång som helst eftersom du har motorn där du har den... Bygg den så den blir 400 meter lång, så är det bara att dutta lite på kopplingen så är du i mål :D

Hehe, ja, brudarna gillar skotrar, och du kan ju köra tre stycken på den :tummenupp Jag gillade den fasttejpade laptopen och säkringen på styret! Smart.

Ses på Mantorp, jag ska dit som alltid.
 
Har för många hojar...............:huvet
Någon som vill köpa denna ?
 
Back
Top