Projekt Honda BBT

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
På tisdag kommer grejorna som gör att jag kan påbörja mitt nya projekt.

Så vad ska jag bygga?
Honda Black Blade Turbo !

Redan införskaffat:

Ram cbr -98
Motor Blackbird -97
Framgaffel sp-1 -00
Sving och bakfälg vfr -05
Bakdämp Ölins -02
Tank cbr -98
Kablage cbr -97 och 98
Instrument cbr -98
Kraschkåpor cbr -07 (kraftigt modifierade)

Kvar att bestämma:

Modell av turbo
Framfälg

Bygger ska förhoppningsvis se ut som en "orginal" hoj från Honda när jag är klar.
Färgvalet är redan spikat och det blir Hondas trikolorfärg med fälgar, gaffel och bromsok i champange/guld.

Kommer att få hjälp och goda råd av Kamikaze Kid som har skruvat mycket med Honda och som själv byggt en cbr med bb-motor i.

Har också beställt en backkamera med tft skärm som ska integreras i kutsen precis som baklyset och blinkers.

Hojen kommer att klassas som amatörbyggt fordon och kommer därför att kunna regbesiktigas med turbo.

Hoppas att ni kommer att komma med mycke feedback på bygget och med många bra ideer !
 
Detta får man ju följa, då jag ska bygga likande hoj, fast som fighter

blade ram, BB motor, enkelsving
dock så är mitt ett långtidsprojekt


posta mycket bilder :tummenupp
 
Inte för att förstöra dina förhoppningar på att regga denna monster med turbo men det kommer förmodligen aldrig att gå igenom en SFRO besiktning, när du presenterar att du har tagit en ram från en hoj med 135 hk och stoppar in en motor med turbo på över 200hk blir det nedslag direkt!!!

Besiktnigsmanen kommer att anmärka att konstruktionen håller inte för effekten! Ring SFRO och fråga innan du ger dig på detta!

Jag har papper på att min kostruktion på ramen håller för minst 200hk och ändå var han skeptisk när den skulle besiktigas!

Bara för att det reggas som amatörbygt fordon så får den inte ha hur mycket effekt som helst!
 
Inte för att förstöra dina förhoppningar på att regga denna monster med turbo men det kommer förmodligen aldrig att gå igenom en SFRO besiktning, när du presenterar att du har tagit en ram från en hoj med 135 hk och stoppar in en motor med turbo på över 200hk blir det nedslag direkt!!!

Besiktnigsmanen kommer att anmärka att konstruktionen håller inte för effekten! Ring SFRO och fråga innan du ger dig på detta!

Jag har papper på att min kostruktion på ramen håller för minst 200hk och ändå var han skeptisk när den skulle besiktigas!

Bara för att det reggas som amatörbygt fordon så får den inte ha hur mycket effekt som helst!

Har redan kollat.....tack ändå!

Btw en turbo motor behöver inte lämna 200 hk.....
 
Detta låter som ett extremt mysigt bygge. Vet inte vem det va som byggde en CBR med BB motor och turbo för ett par år sen. R1 front o cbr 600 bak va det på den iaf. Blir den hälften så fet som den så har du verkligen lyckats.
 
1.Vad hände med ditt sp1turbo bygge?
2.Det är nog Heliac fisken tänker på


Spettan såldes i delar, bara framgaffeln fick vara kvar.
Den andra moppen ägs nu av Webspy, men min ska bli mycke bättre !

Patrik, ska vi slänga upp lite gips på Lördag?
Är i Uppsala då och damen kommer vara begravd i skolarbeten.
 
Hjulen kommer tidigt i år !

Fått alla saker för att kunna börja bygga.

Tack som fan till Sören på Bike mc-demontering !
Behover ni hjälp att hitta doningar så ring till honom, kanonservice !

Bild 1. Pussel för hojbyggare (utan manual):D
Bild 2. Tvångsmatare.
 

Bifogat

  • a.JPG
    a.JPG
    98.1 KB · Visningar: 696
  • 1a.JPG
    1a.JPG
    81 KB · Visningar: 432
Första del som behöver en rejäl avhyvling i fräsen är svingen.
Det måste till 16 mm till innan VFR-svingen kan passa i CBR-ramen.

Kommer att ta lite på både insida av ramen och på svingen.
Har ingen kamera med nu men bilder kommer.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top