Pucken
Arbete ger frihet !
- Gick med
- 7 Feb 2006
- Hoj
- Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
På tisdag kommer grejorna som gör att jag kan påbörja mitt nya projekt.
Så vad ska jag bygga?
Honda Black Blade Turbo !
Redan införskaffat:
Ram cbr -98
Motor Blackbird -97
Framgaffel sp-1 -00
Sving och bakfälg vfr -05
Bakdämp Ölins -02
Tank cbr -98
Kablage cbr -97 och 98
Instrument cbr -98
Kraschkåpor cbr -07 (kraftigt modifierade)
Kvar att bestämma:
Modell av turbo
Framfälg
Bygger ska förhoppningsvis se ut som en "orginal" hoj från Honda när jag är klar.
Färgvalet är redan spikat och det blir Hondas trikolorfärg med fälgar, gaffel och bromsok i champange/guld.
Kommer att få hjälp och goda råd av Kamikaze Kid som har skruvat mycket med Honda och som själv byggt en cbr med bb-motor i.
Har också beställt en backkamera med tft skärm som ska integreras i kutsen precis som baklyset och blinkers.
Hojen kommer att klassas som amatörbyggt fordon och kommer därför att kunna regbesiktigas med turbo.
Hoppas att ni kommer att komma med mycke feedback på bygget och med många bra ideer !
Så vad ska jag bygga?
Honda Black Blade Turbo !
Redan införskaffat:
Ram cbr -98
Motor Blackbird -97
Framgaffel sp-1 -00
Sving och bakfälg vfr -05
Bakdämp Ölins -02
Tank cbr -98
Kablage cbr -97 och 98
Instrument cbr -98
Kraschkåpor cbr -07 (kraftigt modifierade)
Kvar att bestämma:
Modell av turbo
Framfälg
Bygger ska förhoppningsvis se ut som en "orginal" hoj från Honda när jag är klar.
Färgvalet är redan spikat och det blir Hondas trikolorfärg med fälgar, gaffel och bromsok i champange/guld.
Kommer att få hjälp och goda råd av Kamikaze Kid som har skruvat mycket med Honda och som själv byggt en cbr med bb-motor i.
Har också beställt en backkamera med tft skärm som ska integreras i kutsen precis som baklyset och blinkers.
Hojen kommer att klassas som amatörbyggt fordon och kommer därför att kunna regbesiktigas med turbo.
Hoppas att ni kommer att komma med mycke feedback på bygget och med många bra ideer !