Projekt: Hojkörning på Rörberg, Gävle

Status
Ej öppen för fler svar.

Suzuki GSXR

Ny medlem
Gick med
5 May 2005
Ort
Hofors
Hoj
GSXR 1000, Baotian 50
Roligt att premiären blev lyckad. Jag tyckte ni alla gjorde stora framsteg under kvällen. En extra eloge till Mats och Erik som gjort det möjligt för oss att köra här på Rörberg,
Vi syns igen den 29/5
/Marcus
 
Last edited:

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Taco skrev:
2195741 I morron kör vi igen ! :banana Inskrivning 17.00 - 17.55 Lite annat upplägg vid inskrivningen se : http://hem.passagen.se/smc_gavleborg/rorberg.htm

VÄLKOMMEN ! !

Ja jag laddar för fullt! Hojen får stå kvar i bussen tills imogon! Det blev lite väl kallt på vägen ham sist, och så kom jag hem från Bkk i Lycksele för några timmar sedan!
Skitkul hade vi där uppe, hoppas det blir bra väder imorgon också :Bugar
 

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
hmm hur många var där? finns bilder? 12:e kommer jag ner iaf
 

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
Sadam skrev:
2199235 hmm hur många var där? finns bilder? 12:e kommer jag ner iaf


Dom flesta åkte ju hem när det började torka upp? :3freak

Skitkul var det iaf! Och nu blev man ju inte alls sugen på att dra till midlanda på lördag :huvet
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Disasterpiece skrev:
2199507 Dom flesta åkte ju hem när det började torka upp? :3freak

Skitkul var det iaf! Och nu blev man ju inte alls sugen på att dra till midlanda på lördag :huvet
Kanon att körningen blev kul trots regnblasket ! Själv fick jag avnjuta en helkväll på akuten, en gullig nyckelbensfraktur blev resultatet av ett fett bakhjulssläpp med ett ännu fetare styrvobbel. Blev en nyttig läxa ! Du får gärna tjacka min plats på Lör - PM:a isf..
 

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
Taco skrev:
2199571 Kanon att körningen blev kul trots regnblasket ! Själv fick jag avnjuta en helkväll på akuten, en gullig nyckelbensfraktur blev resultatet av ett fett bakhjulssläpp med ett ännu fetare styrvobbel. Blev en nyttig läxa ! Du får gärna tjacka min plats på Lör - PM:a isf..

Tråkigt värre! Såg bara saneringsjobbet och hörde ungefär vad som hade hänt. Hade gärna köpt din plats på en gång, men har ingen att åka dit med eller nånting, så det känns lite avlägset..

Hägglund skrev:
2200139 Japp, var riktigt kul :banana

Hoppas på bättre väder nästa gång, så man kan stå på lite :yoparty


Tyckte du stog på rejält i slutet, måste vara stor fördel med motard på en så pass liten bana? Får skylla på det när man inte kommer om :D
 
Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Disasterpiece skrev:
2199507 Dom flesta åkte ju hem när det började torka upp? :3freak

Så kan de gå när man börjar 5 på morron, man får känna hur dagsformen är :tungan

Sen vingla omkull med bankens hoj på en snorhal bana va jag inte så pigg på heller om jag ska vara ärlig. Är det torrt så kommer ja nästa gång.
 

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Hypermotard
Disasterpiece skrev:
2200594 Tyckte du stog på rejält i slutet, måste vara stor fördel med motard på en så pass liten bana? Får skylla på det när man inte kommer om :D

Skyll på det du, tror det var nåt annat :fakta ;)

Skämt å sido, nog är det en fördel med motard på en så pass liten bana allt. Men frågan är ju hur mycket av den fördelen jag kan utnyttja? :va

Finns nog en del att lära, men det är skoj att få testa på och köra, sen har väl jag den största fördelen med att jag inte behöver bry mig speciellt om jag lägger omkull hojen, inte så myckte som kan gå sönder :tummenupp
 

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
Rigge skrev:
2200845 Så kan de gå när man börjar 5 på morron, man får känna hur dagsformen är :tungan

Sen vingla omkull med bankens hoj på en snorhal bana va jag inte så pigg på heller om jag ska vara ärlig. Är det torrt så kommer ja nästa gång.


Hehe jo förstår de. Lär nog inte bli nå för mig heller om det är blött. Men jag kanske till o med är på Gotland den veckan, kommer inte ihåg...

Hägglund skrev:
2201349 Skyll på det du, tror det var nåt annat :fakta ;)

Skämt å sido, nog är det en fördel med motard på en så pass liten bana allt. Men frågan är ju hur mycket av den fördelen jag kan utnyttja? :va

Finns nog en del att lära, men det är skoj att få testa på och köra, sen har väl jag den största fördelen med att jag inte behöver bry mig speciellt om jag lägger omkull hojen, inte så myckte som kan gå sönder :tummenupp


Jo det är ju så. Trots att min hoj redan är vurpad så vill jag inte lägga omkull den. Måste få det gjort en gång så kanske det känns bättre sen :tummenupp
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Disasterpiece skrev:
2200594 Tråkigt värre! Såg bara saneringsjobbet och hörde ungefär vad som hade hänt. Hade gärna köpt din plats på en gång, men har ingen att åka dit med eller nånting, så det känns lite avlägset.

Enligt listorna så är det väldigt många från Gävletrakten som åker upp på Bkk på Mittsverigebanan!
Om du tittar på länkarna som jag lagt ut så ser du flera av Gävleknuttarna som skall upp! Tex. fotografen 999
Om du vill sammåka så kan du pm.a dessa? :tummenupp

Hjälp Mats med att köpa hans plats nu! Synd om en plats skulle stå tom där uppe, och sen behöver nog Mats slantarna till självrisken! :Bugar
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Var är länkarna Per ? Tänker på Erik som ska släpa upp sin hoj på Fredag f.m och är själv nu! Han skulle nog vilja ha nån mer att dela släp/soppa med !
 

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
Enligt listorna så är det väldigt många från Gävletrakten som åker upp på Bkk på Mittsverigebanan!
Om du tittar på länkarna som jag lagt ut så ser du flera av Gävleknuttarna som skall upp! Tex. fotografen 999
Om du vill sammåka så kan du pm.a dessa? :tummenupp

Hjälp Mats med att köpa hans plats nu! Synd om en plats skulle stå tom där uppe, och sen behöver nog Mats slantarna till självrisken! :Bugar[/QUOTE]


Det är ju grymt lockande faktiskt. Men det blev så jäkla tätt inpå och pengar är ju som vanligt ett problem, inte lätt o vara studerande med sånnahär intressen.. Får se fram emot lelleträffen och gotlandring om 2 veckor istället.. :)
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Är vi nå taggade inför imörn då!? SNUSKIGT härligt väder utlovas och så här dags har förhoppningsvis djungeltelegrafen nått ännu fler hojåkare om att det är nånting på gång ute på Rörberg! Indicier pekar på att det blir mycket folk i ALLA åldersklasser, så kom i tid för att vara säker på en plats! :)

Glöm inte att dricka mycket (vatten) i värmen!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top