Projekt - hjälp.

Stargazeer

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
GSXR 1000 -01
Hej hej...

Nu ligegr dte till så här går tredje och sista året på teknik, där ahr vi en kurs som är på 100 poäng där man is tort sett får välja fritt vad man vill göra...

Där kommer jag nu efter mc sesongen fixa lite med min hoj.

Sådant som ligger på tapeten nu är:

Ny lack... (klåppare som förstört allt då han skulle fixa till den, riningar, damm, you anme it.)
Ventil justering... har dock fått uppfattningen om att dte är rätt så svårt?

Oljebyten... vänta till våren i ställe?

rensa filter m.m..

Nya blinkers bak, nätgrill, Tailraiser?, ny ruta, klocka, en sistcuts...

Skulle nu vara tacksam över mer förslag? ropa till om ni vet nått coolt, eller dylikt...

///folk som ska slänga in kommentarer så som "hur långt är ett rep", sök efter liknande trådar osv får gärna låta fingrarna vila lite\\\

Ser inte vilken årsmod du har!! Men om jag vore som du, och fick meka på skolan så skulle jag plocka ned den i molekyler!! Puttsa tills du inte har något skinn kvar på händerna!!.. :banana

mange86 skrev:
Är en 87a... fast dte är inte på skoltid så.. :-P
Om det ändå hadet varit så väl.

vadå projekt arbetet ska du väl göra på skoltid?? vi får iaf tid avsatt till det... :)

mange86 skrev:
Är en 87a... fast dte är inte på skoltid så.. :-P
Om det ändå hadet varit så väl.

OK.. Då fattade jag fel!! Men en 87:a!! Gör då ändå det som jag tidigare sade!! Du kommer o ha ett sååååå stort leende när våren kommer igen!!
Den som vill va fin får lida pin.. :tummenupp

ett tips är att skit i hur svårt det verkar.. ju svårare det är desto mer lär du dig :tummenupp

får du bara tummen ur och orkar ta dig för det jobbigaste som kommer du bli kung på MC mek sen, jävligt smidigt att känna sin båge både innan och utan :)

det är mitt tips, styling på en CBR kan jag inget om :p

Fluxir skrev:
vadå projekt arbetet ska du väl göra på skoltid?? vi får iaf tid avsatt till det... :)

ja men vi har 1h avsatt tid i veckan för plannering och genom gång med handledare å skit... resten göra man ju på fritiden i stort sett... men man ahr ju lättare att säg vara ledig några timamr om dte har med projektet att göra.

mange86 skrev:
ja men vi har 1h avsatt tid i veckan för plannering och genom gång med handledare å skit... resten göra man ju på fritiden i stort sett... men man ahr ju lättare att säg vara ledig några timamr om dte har med projektet att göra.

Det grejer du nämt ovan räcker väl knappats till för 100-poäng..

Det tar ju max en helg...

Gör en fighter i stället... det är lite mer projekt liksom :yoparty

gör nåt sånt här kanske???

Bifogat

• custom4.jpg
    custom4.jpg
    99.4 KB · Visningar: 109
Fan, synd att du inte höll till i GBG då hade ja varit på med mitt stycke 100p ocskå.
är själv inne på att få till något med hojen till projektet men vettefan va man skall göra som ger mig MVG't. :va

Tell you what, flytta hit så kör vi våra projekt paralellt o hjälper varandra :tungan

Muggen skrev:
Fan, synd att du inte höll till i GBG då hade ja varit på med mitt stycke 100p ocskå.
är själv inne på att få till något med hojen till projektet men vettefan va man skall göra som ger mig MVG't. :va

Tell you what, flytta hit så kör vi våra projekt paralellt o hjälper varandra :tungan

Vi kan ju alltid ta och byta kåpor... :P

mange86 skrev:
Vi kan ju alltid ta och byta kåpor... :P
Haha, du vill nog inte ha mina kåpor :4skrika :huvet
Fan, kan man inte göra något paralellt ändå på nått vis o vänster. Ska tjöta me handledarna mina så skall man nog kunna skrapa ihop något.

Muggen skrev:
Haha, du vill nog inte ha mina kåpor :4skrika :huvet
Fan, kan man inte göra något paralellt ändå på nått vis o vänster. Ska tjöta me handledarna mina så skall man nog kunna skrapa ihop något.

HUr menar du då, med pararellt.. göra vad för något?

Jag har iofs fått höra idag att det enda som igentligen kan räknas in som teknik relaterat är den biten där jag tänkte lägga ut allt på en hemsida.

Själva mekandet och allt sånt roligt kommer jag tydligen inte få räkna med, så det är ju ett stort minus...

Har funderat på lite andra mc relaterade ideèr som man kan få in.. t.ex.
"vägen till körkortet"
göra film på nått sätt...

börjar väl dock bli lite ont om tid... man ska ju som lämna in vad man ska göra, vilka ämnen detta är kopplat till coh sånt.

hör av dig om du har nå fina ider att dela med dig av.

mange86 skrev:
HUr menar du då, med pararellt.. göra vad för något?
Jag har iofs fått höra idag att det enda som igentligen kan räknas in som teknik relaterat är den biten där jag tänkte lägga ut allt på en hemsida.
Själva mekandet och allt sånt roligt kommer jag tydligen inte få räkna med, så det är ju ett stort minus...
QUOTE]

Måste fråga, vad går du för konstig teknisk linje där man ska göra ett projekt på 100 poäng men man får inte räkna praktisk tid ??? ska det vara så att man ska skriva 100 p om något man inte har en aning om, i text form.? :va

Om projektet du tänkt på ska var a hur man tex gör rent ett luftfilter tycker jag du ska fundera på vad du håller på med.

Dokumentera med bilder innan du river hojen , sen molekyl, ja skruv och mutter stadium på HELA hojen. fota allt du gör, putsa skruv, slipa ur blocket på insidan av allt gjutskägg, balansera vevparti, cc mäta förbrännings rum. shimsa in tändstift , förklaring på varför du gör det du gör med varje del. Montera ihop, provkör i bänk för optimal effekt och vridmoment, sen ut på en bana för att justera in fjädrings komponenterna, testa in vilka däck som passar bäst....

Den avhandlingen är värd 100 p.

tassen skrev:
Måste fråga, vad går du för konstig teknisk linje där man ska göra ett projekt på 100 poäng men man får inte räkna praktisk tid ??? ska det vara så att man ska skriva 100 p om något man inte har en aning om, i text form.? :va

Om projektet du tänkt på ska var a hur man tex gör rent ett luftfilter tycker jag du ska fundera på vad du håller på med.

Dokumentera med bilder innan du river hojen , sen molekyl, ja skruv och mutter stadium på HELA hojen. fota allt du gör, putsa skruv, slipa ur blocket på insidan av allt gjutskägg, balansera vevparti, cc mäta förbrännings rum. shimsa in tändstift , förklaring på varför du gör det du gör med varje del. Montera ihop, provkör i bänk för optimal effekt och vridmoment, sen ut på en bana för att justera in fjädrings komponenterna, testa in vilka däck som passar bäst....

Den avhandlingen är värd 100 p.

WORD!! :tummenupp

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul