DubbelR
Ny medlem
- Gick med
- 7 Oct 2007
- Ort
- Grimsås
- Hoj
- ZX7RR-96, ZX7RR-97GSX-R750RK- 89, ZXR750RR-94 GSX-R 7/11 Harris F1
Jaha ja, då har jag kommit igång lite med detta projekt, bakgrunden är att jag snubblade över en ovanlig maskin i Florida i somras, som jag la ett bud på.
Mot förmodan så blev det affär och den skickades till New York och sedan till Göteborg.
Provkörde den ca 10 mil för att kolla skick och funktion, sedan plockade jag isär den och började fundera..........
Bakgrunden är att en välbargad man i Californien, köpte en ny 1986 GSXR 750, skickade ramen till Harris i England för extensive bracing & strenthening, köpte bla Cal fab sving, Marvic hjul, Brembo billet bromsar, Alu tank, Öhlins dämpare,Kosman kronor,Forcella Italia gaffel, titanskruv och bult köptes eller tillverkades, Yoshimura fotpinnar, avgassystem , kammar mm.
Motorn en 1216 cc, Carillo stakar , Falicon vev .Jim La Bine topp ( suzukis teamchef under dessa år), RS 40 mm, bänkad till 155 på hjulet och 95 Nm.
Hojen vägde 185 kg körklar och kvalade in på Daytona 200 loppet.
Såldes sedan till Florida 1989 och sedan dess har den 55 åriga mannen jag köpte den av använt den på Sunday Rides bara......han ägde visst ett tiotal hojar bla 500 hp turbo busa.
Mannen hade byggt om hojen till streetfighter stuk för att passa honom bättre....men det skall jag ändra på, den skall återställas till 1989 års ursprungsstil !
Mot förmodan så blev det affär och den skickades till New York och sedan till Göteborg.
Provkörde den ca 10 mil för att kolla skick och funktion, sedan plockade jag isär den och började fundera..........
Bakgrunden är att en välbargad man i Californien, köpte en ny 1986 GSXR 750, skickade ramen till Harris i England för extensive bracing & strenthening, köpte bla Cal fab sving, Marvic hjul, Brembo billet bromsar, Alu tank, Öhlins dämpare,Kosman kronor,Forcella Italia gaffel, titanskruv och bult köptes eller tillverkades, Yoshimura fotpinnar, avgassystem , kammar mm.
Motorn en 1216 cc, Carillo stakar , Falicon vev .Jim La Bine topp ( suzukis teamchef under dessa år), RS 40 mm, bänkad till 155 på hjulet och 95 Nm.
Hojen vägde 185 kg körklar och kvalade in på Daytona 200 loppet.
Såldes sedan till Florida 1989 och sedan dess har den 55 åriga mannen jag köpte den av använt den på Sunday Rides bara......han ägde visst ett tiotal hojar bla 500 hp turbo busa.
Mannen hade byggt om hojen till streetfighter stuk för att passa honom bättre....men det skall jag ändra på, den skall återställas till 1989 års ursprungsstil !