Projekt crm killah. [Dt dräppare]

Wargen skrev:

Beror på hur då räknar. men ta en dt från 91 och jämför med en crm från 91 så e ju inte srmen direkt sämmre.. Möjligen i axx men bar mycket snyggare.

Tycker jag. Desutom så är dt de ända man kan jämföra med.

Lundgren skrev:
Ja den har la lite mer ursprungseffekt än vad dt:n har om jag minns rätt. Dock är den ju bra mycket tyngre.

Jaså?

Yamaha DT 125 (Nyare modellen -98? - ?)
Fakta:
Hastighet enligt Hastighetsmätaren ca: ca. 120 strypt
hk: ?
Antal Växlar: 6
Förgasare: mikuni 28 mm (mm)
Original Drev: 16-57
0-402m: ?
Pris ca: 45 000kr ny
torr vikt: ca. 130kg


Honda CRM 125R 90-91
Fakta:
Hastighet: Enligt hastighetsmätaren ca: 135-150 km/h
hk: 27hk vid 9500 rpm
Antal Växlar: 6
Torrvikt: 120 kg
Tankvolym: 9,5 l varav 2 l i reserv
Huvudmunstycke: 142
Tändstift: NGK BR9ECS alt. BR10ES
Förgasare: Dellorto PHBH 28mm
Original Drev: 14 x 38 (För stort! Byte är att rek.)
0-402m: 16,7 s
Motorvarv vid 100 km/h på 6:an: 7 634 rpm
Pris ca: 10000 - 18000 kr
 
Ja Jag fick reda på det där med nyss. Men crm:en 135 :7peta Jag menar det är ju hela 5 kg.

Ne den har ju samma prestnada som crm:en ungefär. CRM och KDX är mer likvärdiga än DT(gammla modellen) och CRM
 
Dem siffrorns stämmer inte. Tjänstevikt för dt är 130 och för crm 135!

Dt har 25 hk MINST och är mer gjord för att hålla. Sen kan den ha mer Nm men det vet jag inte.

Går verkligen crm i 135 strypt? eller vad det ostryp dem mena?

Strypt gör min dt 115 med min polare på där bak. (har ej kört max själv)
Harhört siffror om 135 km/h för dt ostryp också


men prulle du har rätt att om man jämför -91'orna så vinner ju crm klart överlägset enligt mig.
 
Wargen skrev:
Dem siffrorns stämmer inte. Tjänstevikt för dt är 130 och för crm 135!

Dt har 25 hk MINST och är mer gjord för att hålla. Sen kan den ha mer Nm men det vet jag inte.

Går verkligen crm i 135 strypt? eller vad det ostryp dem mena?

Strypt gör min dt 115 med min polare på där bak. (har ej kört max själv)
Harhört siffror om 135 km/h för dt ostryp också


men prulle du har rätt att om man jämför -91'orna så vinner ju crm klart överlägset enligt mig.

Ska jag ta fram manualen å kolla eller? Där står allt! Även att du ska fälla ut stödet innan du går från hojen..

SOm du sa om man jämför crm 91 mot dt 03 så tar ja hellre dr men den e dubbelt så dyr. Desutom heter den dt som i dt fix. :7peta
 
prulle skrev:
Ska jag ta fram manualen å kolla eller? Där står allt! Även att du ska fälla ut stödet innan du går från hojen..

SOm du sa om man jämför crm 91 mot dt 03 så tar ja hellre dr men den e dubbelt så dyr. Desutom heter den dt som i dt fix. :7peta

Ja gör det för enligt Lundgren ligger tjänstevikten på 135 kg.

Klart priset är högre.
 
Wargen skrev:
Ja gör det för enligt Lundgren ligger tjänstevikten på 135 kg.

Klart priset är högre.

Ja men jag hade inte 25 k löst. Har inte nu heller för den delen..
 
NSR_MAN skrev:
far kör yamaha nu :3freak :tungan han sålde Hondan å gick över till "tha dark side" :3freak
apapap Honda is the dark side. Den mörka sidan skall vinna! Inte den goda löjliga sidan. CRM = Darth Vader. mohahahaha
 
NSR_MAN skrev:
far kör yamaha nu :3freak :tungan han sålde Hondan å gick över till "tha dark side" :3freak

Min med men så är han som ha är.. Låt oss kalla det oberäknelig. (Lärt mig ducka nu åtminstånde.)
 
Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

Back
Top